Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik I | MAT 115 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik Analiz ile ilgili temel kavramlar verilerek, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev kavramlarının ve uygulamalarının verilmesi |
Dersin İçeriği | Matematik Analizin temel kavramları, Küme ve sayı kavramları, Fonksiyonlar ve özel fonksiyonlar, Reel sayı dizileri, yakınsaklık, alt ve üst limitler, Sürekli fonksiyonların özellikleri, Türev kavramı, Yüksek mertebeden türevler, Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler, Belirsiz şekiller, eğri çizimleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Türev kavramını açıklar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
10 | Eğri çizimlerini açıklar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme,yığılma noktası,vb.,) | |
2 | Sayı kümeleri ( Doğal sayılar, Tamsayılar, Rasyonel sayılar,Reel sayılar ve özellikleri ) | |
3 | Supremum, infimum, limsup,liminf kavranmları, tümevarım metodu, fonksiyon kavramı. | |
4 | Bazı özel fonksiyonlar, özellikler. | |
5 | Reel sayı dizileri, sınırlılık, yakınsaklık,Bolzano-Weiersrass Teo.,monoton diziler | |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik | |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri(Süreklilik Teoremleri), düzgün süreklilik. | |
8 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar | |
9 | Türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler | |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler | |
11 | Türevle ilgili teoremlere devam | |
12 | Belirsiz şekillerin hesabı | |
13 | Diferansiyeller ve eğri çizimleri (Katezyen koordinat sisteminde çizimler) | |
14 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel Matematik, M. Balcı, 4. Basım, 2006. |
Ders Kaynakları | [2] Yüksek Matematik 1-2 H.Halilov, A.Hasanoğlu, M.Can [3] Temel ve Genel Matematik M.Balcı, H.Hacısalihoğlu, F.Gökdal [4] Genel Matematik I- II Prof. H.Arıkan, Yrd.Doç.Dr. İ.Özgür, Yrd.Doç.Dr. Ö.F. Gözükızıl |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar | ||||||||||
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır | ||||||||||
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder | ||||||||||
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar | ||||||||||
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır | ||||||||||
6 | Türev kavramını açıklar | ||||||||||
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır | ||||||||||
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar | ||||||||||
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar | ||||||||||
10 | Eğri çizimlerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |