Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri | TEF 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa birliği ve Türkiye ilişkilerinin tarihi, müzakere süreçleri ve üyelik kapsamı etkilerinin ülkemiz açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Avrupa ve Türkiye tarihi, AB tarihi, üye ülkeler, Türk tarihi ve AB sürecinde Türkiye, müzakere ve anlaşmalar, üyelikler ve etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | |
2 | Avrupa Birliğinin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri | |
3 | Avrupa Birliğinin Doğuşu | |
4 | Avrupa Birliğinin Gelişimi, 1950li, 60lı, 1970li ve 80li Yıllar | |
5 | Avrupa Birliğinin Gelişimi,1990lı ve 2000li Yıllar | |
6 | ABnin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi | |
7 | ABnin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi | |
8 | ABnin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları | |
9 | ARASINAV | |
10 | ABnin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | |
11 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-I,1999 Helsinki Zirvesine Kadar | |
12 | AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası | |
13 | Türkiyede AB Algılaması | |
14 | AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004 Mehmet Ali Bulut, Avrupa Birliği Nedir? Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Vipajans Yayınları, 2005 Suavi Kemal Yazgıç, Avrupa Birliği, İnsan Yayınları, 2005 Turgay Uzun/ Serap Uzun, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye Siyasal, Ekonomik ve Toplumsal Dönüşüm, Sorunlar Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık 2004 Abdullah Özkan, Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye, Tasam Publications 2004 Nurettin Bilici, Türkiye - Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayıncılık 2004 Yalçın Akdoğan, Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliği´nin Siyasal Geleceği ve Türkiye, Alfa Yayinlari 2004 Avrasya Dosyası, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Yaz 2004-Sayı 2 Cilt: 10 ASAM İrfan Kaya Ülger, Avrupa Birliği´nin ABC´si, Sinemis Yayınları 2003 Jean Bauberot, Avrupa Birliği Ülkelerinde Dinler ve Laiklik, Ufuk Kitapları 2003 Murat Belge, Yaklaştıkça Uzaklaşıyor mu? / Avrupa Birliği ve Türkiye, Birikim YayınlarI 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi, | ||||||||||
2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi | ||||||||||
3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi | ||||||||||
4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi | ||||||||||
5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 43 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |