Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Mantık Denetleyiciler | EBO 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lojik ifadeleri kullanabilmek | Anlatım, | |
2 | Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
4 | Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Programcılık spektrumu oluşturabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Çözüm tasarımı yapmak | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lojik ifadeler ve otomasyon cihazları | |
2 | Programlanabilir cihazın yapısı | |
3 | Program ve komut kavramları | |
4 | Programlama editörleri | |
5 | Temel lojik anahtarlama komutları | |
6 | Zamanlayıcılar | |
7 | Sayıcılar | |
8 | Karşılaştırma komutları | |
9 | Alt programlar | |
10 | Aritmetik işlem komutları | |
11 | Gerçek zaman komutları | |
12 | Endüstriyel Uygulamalar | |
13 | Kesme alt programları | |
14 | Analog işlemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. A.J. Crispin “Programmable logic Controller and their applications”, third edition, Prentice Hall, 1995. 2. S.Kurtulan . , “PLC ile Endüstriyel Otomasyon”, ITU yayınları,2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lojik ifadeleri kullanabilmek | ||||||||||
2 | Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek | ||||||||||
3 | Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek | ||||||||||
4 | Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek | ||||||||||
5 | Programcılık spektrumu oluşturabilmek | ||||||||||
6 | Çözüm tasarımı yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 7 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 7 |
3. Ödev | 7 |
4. Ödev | 9 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |