Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Haberleşme Sistemleri I | ELE 301 | 5 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Alper Turan Ergüzel |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analog haberleşme sistemlerinin mantığı, gerekliliği, elemanları, devreleri ve yöntemlerine ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Analog haberleşmenin temelleri, kullanılan modülasyon teknikleri ve yöntemler, elemanlar/devreler ve analizlerini gerçekleştirmeyi kavratmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haberleşme sistemlerinin temellerini anlamak için Analog haberleşme mantığını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Modülasyon işlemlerini anlamak için sinyal işlemlerini (çoğullama, gürültü, gibi) yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Genlik modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Frekans modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Açı modülasyonu için gerekli matematiksel ifade ve parametreleri kullanır ve sistemi açı modülasyonuna göre analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | TV yayını için gerekli haberleşme sistemini tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haberleşmede temel kavramlar, modülasyon, frekans bantları | |
2 | İşaretler ve gürültü, çoğullama işlemi ve çeşitleri | |
3 | Frekans üretimi, frekans katlayıcılar, karıştırma | |
4 | Genlik modülasyonu, matematiksel ifadeleri ve parametreleri | |
5 | Genlik modülasyonlu vericiler | |
6 | Genlik modülasyonlu alıcılar | |
7 | Superheterodin olayı, dedektörler, otomatik kazanç kontrol devreleri, susturma devreleri | |
8 | Faz kilitlemeli döngüler, frekans sentezleyiciler | |
9 | Tek yanbant iletişim sistemleri | |
10 | Açı modülasyonu, türleri, matematiksel ifadeleri ve parametreleri | |
11 | Açı modülasyonu, türleri, matematiksel ifadeleri ve parametreleri | |
12 | Frekans modülasyonlu vericiler | |
13 | Frekans modülasyonlu alıcılar | |
14 | Televizyon yayını temel kavramlar ve prensipleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1] W. Tomasi, Elektronik İletişim Teknikleri, MEB, İstanbul, 1997 [2] H.B. Killen, Modern Elektronik İletişim Teknikleri, MEB, İstanbul, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Haberleşme sistemlerinin temellerini anlamak için Analog haberleşme mantığını inceler. | ||||||||||
2 | Modülasyon işlemlerini anlamak için sinyal işlemlerini (çoğullama, gürültü, gibi) yapar. | ||||||||||
3 | Genlik modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. | ||||||||||
4 | Frekans modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. | ||||||||||
5 | Açı modülasyonu için gerekli matematiksel ifade ve parametreleri kullanır ve sistemi açı modülasyonuna göre analiz eder. | ||||||||||
6 | TV yayını için gerekli haberleşme sistemini tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |