Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mantık Devreleri II EBO 206 4 3 + 2 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Barış BORU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak.
Dersin İçeriği Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları tanıyarak Senkron Sıralı / Ardışıl Devrelerde kullanımlarını anlamak. Sayıcıları ve sayıcı çeşitleri ile sayıcı tasarımlarını açıklamak. Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Multivibratör ve Flip Flop devreleri kurabilmek için kavramları anlar ve farklarını bilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Senkron Sıralı / Ardışıl Devre uygulamaları yapabilmek için çalışma mantıklarını inceler, devrelerin sonuçlarını inceler. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap,
4 Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler. Tartışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Bellek tasarımı yapabilmek için, bellek çeşitlerini inceler ve kaydedicilerle ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma,
6 Bellek kapasitesini artırma işlemini yapabilmek için, bellek çeşitlerini yorumlayabilir ve ilişkilendirebilir. Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Multivibratör ve Flip Floplar [1] Sayfa 267-288
2 Senkron Sıralı / Ardışıl Devreler [1] Sayfa 291-300
3 Ardışıl Devre Tasarımı [1] Sayfa 301-317
4 Sayıcılar - Asenkron Sayıcılar [1] Sayfa 321-339
5 Senkron Sayıcılar [1] Sayfa 340-356
6 Sayıcı Entegreleri ve Sayıcı Çeşitleri [1] Sayfa 356-363
7 Sayıcı Uygulamaları [1] Sayfa 364-373
8 Kaydediciler [1] Sayfa 377-400
9 Ara Sınav
10 Bellek (Hafıza) Devreleri Bellek Çeşitleri [1] Sayfa 405-424 [1] Sayfa 405-424
11 Manyetik Bellekler Optik Disk Bellekler [1] Sayfa 425-460
12 Yarı İletken Bellekler Bellek Ölçülerinin Genişletilmesi [1] Sayfa 461-470
13 Programlanabilir Lojik Elemanlar [1] Sayfa 471-500
14 PLDlerin programlanması [1] Sayfa 501-510
Kaynaklar
Ders Notu [1] Ekiz Hüseyin; Mantık Devreleri, Ders Kitabı, Değişim Yayınları
Ders Kaynakları [2] Mano Morris, Digital Design, Prentice Hall
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Multivibratör ve Flip Flop devreleri kurabilmek için kavramları anlar ve farklarını bilir
2 Senkron Sıralı / Ardışıl Devre uygulamaları yapabilmek için çalışma mantıklarını inceler, devrelerin sonuçlarını inceler.
3 Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir
4 Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler.
5 Bellek tasarımı yapabilmek için, bellek çeşitlerini inceler ve kaydedicilerle ilişkilendirir.
6 Bellek kapasitesini artırma işlemini yapabilmek için, bellek çeşitlerini yorumlayabilir ve ilişkilendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 5
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 25
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6