Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama Dilleri I | EBO 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verilen bir programda komutları ayrıştırarak temel işlemler, değişkenler ve kontrol yapılarını listeler ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Fonksiyonları giriş/çıkış tiplerini belirleyerek tanımlar ve program içinde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Dizileri tanımlar ve döngüsel yapılarda kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | İşaretçi kavramını açıklar ve işaretçileri döngüsel yapılarda kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Yapıları ve birlikleri tanımlar ve bunları kullanarak veri yapıları oluşturur | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Sınıf kavramını açıklar ve sınıfları nesne yönelimli programlamada kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
7 | Sanal fonksiyonlar, özetleme ve şablonlama yapılarını kavrar ve sınıf yapıları ile beraber kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | C++ Dilinin Özellikleri, Kullanım Alanları,Sistemsel Bakış, Dillerin Sınıflandırılması, Yorumlayıcı, Derleyici | |
2 | Veri Türleri, Değişken ve sabit tanımlama,Basit Program Örnekleri, printf | |
3 | Çıktıların biçimlendirilmesi, Giriş Fonksiyonları, Aritmetik İşleçler, İlişkisel İşleçler, Mantıksal ve Bitsel İşleçler | |
4 | Karşılaştırma ve karar verme komutları: if-else, switch-case | |
5 | Döngü komutları: while, for, do-while, break-continue, iç içe döngü | |
6 | Fonksiyon tanımlama, kullanma, parametre alma | |
7 | Fonksiyon tanımlama, kullanma, parametre alma | |
8 | Özyineleme li(recursion) fonksiyon tanımları ve kullanım alanları | |
9 | Dizi tanımlama ve kullanımı, parametre olarak kullanımı, sıralama,arama | |
10 | Arasınav | |
11 | İşaretçi (pointer) tanımlama, kullanma, işleçler, değerle v ereferansla çağırma, işaretçi aritmetiği,İşaretçi dizisi, fonksiyon işaretçisi, dinamik bellek tahsisi | |
12 | Referans tanımı ve kullanımı ve işaretçi ile benzer ve farkları Karakter dizgeleri (string) fonksiyonları, | |
13 | Yapı (struct) ve Birlikler (union) | |
14 | Nesne Yönelimli programlama: Kılıflama, Çok şekillilik, Kalıtım, Yapıcı ve Yokedici metotlar ve metot tanımlama ve kullanma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilg. Programlama-I Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | R.Çölkesen, "C Programlama Dili", Papatya yayıncılık Schildt Herbert C++ Temel Öğretim Kılavuzu, Alfa Liberty Jesse , 24 Saatte C++ Öğrenme, SAMS Publishing Deitel & Deitel, "C: How to program", Prentice Hall www.cs.wustl.edu/~schmidt/C++/ www.cplusplus.com/doc/tutorial |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verilen bir programda komutları ayrıştırarak temel işlemler, değişkenler ve kontrol yapılarını listeler ve açıklar | ||||||||||
2 | Fonksiyonları giriş/çıkış tiplerini belirleyerek tanımlar ve program içinde kullanır | ||||||||||
3 | Dizileri tanımlar ve döngüsel yapılarda kullanır | ||||||||||
4 | İşaretçi kavramını açıklar ve işaretçileri döngüsel yapılarda kullanır | ||||||||||
5 | Yapıları ve birlikleri tanımlar ve bunları kullanarak veri yapıları oluşturur | ||||||||||
6 | Sınıf kavramını açıklar ve sınıfları nesne yönelimli programlamada kullanır | ||||||||||
7 | Sanal fonksiyonlar, özetleme ve şablonlama yapılarını kavrar ve sınıf yapıları ile beraber kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |