Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Bilimlerine Giriş | BH 603 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste iletişim kavramı, iletişim araçlarının doğuşu, gelişimi, iletişim sürecinin işleyişi ve iletişim türleri açıklanarak, öğrencilerin iletişim modellerini eleştirel bir yaklaşımla kavrayıp kitle iletişim araçları ve toplum üzerindeki etkisi hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin etkili ve ikna edici iletişim kurabilmeleri için uygun teknikleri seçme ve uygulama becerisi kazanmaları da hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | İletişim Nedir? İletişimin Temelleri, İletişim Teorileri ve Süreci, İletişim Çeşitleri: Kişisel ve kişilerarası iletişim, Sözlü ve Sözsüz İletişim, Grup İletişimi ve Örgütsel İletişim, Kitle İletişimi, İletişim Modelleri, Etkili İletişim, İkna Edici İletişim, İletişim Araştırmaları Tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar ve iletişim sürecinin işleyişini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İletişimin birey ve toplum için önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | 3) Kitle iletişim araçlarının fonksiyonlarını ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İkna edici ve etkili bir şekilde sözlü ve sözsüz anlatım biçimleriyle kendini ifade etmeyi gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | İletişim alanındaki kuram, yöntem ve modelleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kitle kültürü ve popüler kültürün tanımlanmasına yönelik bilgiye sahip olu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İletişim alanında yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? İletişimin birey ve toplum açısından önemi ve işlevi | |
2 | İletişim Sürecinin Unsurları: Kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle ve geri besleme | |
3 | İletişim Sürecinin İşleyişi | |
4 | İletişim Çeşitleri: Kişi içi iletişim ve kişiler arası iletişim olguları | |
5 | Yazılı ve Sözlü İletişim; Yazılı olmayan Sözsüz İletişim | |
6 | Grup İletişimi ve Örgütsel İletişim | |
7 | İletişim Araçlarının Gelişimi | |
8 | Kitle İletişim Araçları, İşlevleri ve Etkileri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Temel İletişim Modelleri | |
11 | İkna edici iletişim | |
12 | Sınıf ortamında ve iş yaşamında etkin iletişim tekniklerinin kullanılması uygulamaları | |
13 | İletişim Araştırmaları Tarihi | |
14 | Kitle Kültürü ve Popüler Kültür |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Windahl S., Mcquail D., Kitle İletişim Çalışmalarında İletişim Modelleri, İstanbul: İmge Kitabevi Yayıncılık, 1997. 2. IŞIK, Metin, İletişimden Kitle İletişime. Konya: Mikro Yayınları, 2000. 3. Alemdar, Korkmaz . İletişim ve Tarih. Ankara: Ümit Yayıncılık, 2001. 4. FISKE, John. İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 2003. 5. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yay. 2007. 6. Mutlu, Erol. İletişim Sözlüğü.Ankara, Ayraç, 2008. 7. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2011. 8. IŞIK, Metin: Etkili İletişim ve Beden Dili, Sakarya, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar ve iletişim sürecinin işleyişini açıklar. | ||||||||
2 | İletişimin birey ve toplum için önemini açıklar. | ||||||||
3 | 3) Kitle iletişim araçlarının fonksiyonlarını ve önemini açıklar. | ||||||||
4 | İkna edici ve etkili bir şekilde sözlü ve sözsüz anlatım biçimleriyle kendini ifade etmeyi gösterir. | ||||||||
5 | İletişim alanındaki kuram, yöntem ve modelleri açıklar | ||||||||
6 | Kitle kültürü ve popüler kültürün tanımlanmasına yönelik bilgiye sahip olu | ||||||||
7 | İletişim alanında yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |