Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri BH 607 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta temel algı yönetimi ve ikna stratejilerinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Algı, Algı Yönetimi, İkna, İkna Stratejileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İkna stratejilerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Algı yönetimi kavramına eleştirel bir bakış açısı geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Günümüz Dünyasında İkna
3 İknanın Unsurları
4 Kitle İletişim Araçları ve İkna
5 Etik ve İkna
6 Sözlü İletişim ve İkna
7 Sözsüz İletişim ve İkna
8 Algı ve Algı Yönetimi
9 Algı Yönetiminin Unsurları
10 Medya ve Algı Yönetimi I
11 Medya ve Algı Yönetimi II
12 İşyerinde Algı Yönetimi I
13 İşyerinde Algı Yönetimi II
14 İşyerinde Algı Yönetimi II
Kaynaklar
Ders Notu

Charles Larson, (2012) Persuasion: Reception and Responsibility, CENGAGE Learning Custom Publishing

Ders Kaynakları

Charles Larson, (2012) Persuasion: Reception and Responsibility, CENGAGE Learning Custom Publishing

Özgür Gönenç, Medyada Algı Yönetimi

Algı ve İkna Yönetimi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İkna stratejilerini tanımlar.
2 Algı yönetimi kavramına eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6