Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Gündelik Hayat | ILB 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN GÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin gündelik hayat kavramını anlamalarına, medya ve gündelik hayat ilişkisini analiz etmelerine, medyanın gündelik hayattaki ekonomik, sosyal, politik, kültürel çıkarımlarını keşfetmelerine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Gündelik hayat kavramı, İletişim çalışmalarıyla ilişkisi, Dünden bugüne gündelik hayatın inşasında medyanın rolü, Medya ortamlarında gündelik hayatın temsili |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gündelik hayat kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat arasındaki ilişkiyi kavrar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Gündelik hayatın inşasında medyanın rolünü açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Gündelik hayatın medyadaki yer alış biçimlerini toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarıyla değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yeni medyanın gündelik hayat, kimlik ve toplumsal değişmedeki rolünü tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Gündelik hayat kavramı | |
3 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat ilişkisi | |
4 | Gündelik hayat tarihçiliği | |
5 | Gündelik hayatın inşasında kitle iletişim araçlarının/medyanın rolü | |
6 | Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları | |
7 | Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları | |
8 | Arasınav | |
9 | Yeni medya ve gündelik hayat | |
10 | Sosyal medya ve gündelik yaşam pratikleri | |
11 | Gündelik hayat ve medya üzerine okumalar | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lefebvre, Henri (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. İstanbul: Metis De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost. Bennett, Andy (2013) Kültür ve Gündelik Hayat, İstanbul; Phoenix yayınevi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | ||||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gündelik hayat kavramını açıklar | ||||||||
2 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||||
3 | Gündelik hayatın inşasında medyanın rolünü açıklar ve analiz eder | ||||||||
4 | Gündelik hayatın medyadaki yer alış biçimlerini toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarıyla değerlendirir | ||||||||
5 | Yeni medyanın gündelik hayat, kimlik ve toplumsal değişmedeki rolünü tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |