Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bütçe Hukuku ve Temel Sorunları | MHY 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tunç İNCE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu kaynaklarının (özellikle bütçe ve bütçe türleri itibarıyla) ekonomik ve hukuki yönlerden kullanımının uluslar arası genel kabul görmüş kurallara uygun olarak incelenmesi ve devletler arası karşılaştırmalı analizlerin yapılmasını |
Dersin İçeriği | Bütçe sistemleri ve bütçe türlerine ilişkin süreçlerin ekonomik ve ve özellikle hukuki yönlerden yasal çerçevelerin analizi ve devletler arası karşılaştırmalı analizini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımları ( Hukuki – Ekonomik ) bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklamasını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurları ve farklılıkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Bütçe sistemleri ve süreçlerine ilişkin örnek olay çözümlemeleri yapabilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımlar ( Hukuki – Ekonomik ) | |
2 | Bütçe sistemlerinde Ekonomik teoriler Yönünden Farklılıkların Açıklanması | |
3 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklanması | |
4 | Bütçe sistemleri için Farklı yasal çerçeveler ( OECD ) | |
5 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurlar | |
6 | Bütçe süreçleri için yasal çerçevedeki farklılıklar | |
7 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçeve (normatif ve pozitif yaklaşımlar ve karar alma sürecinde aktörler ) | |
8 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri | |
9 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Türkiye ) | |
10 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Fransa) | |
11 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Birleşik Amerika Devletleri) | |
12 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (İngiltere) | |
13 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Kore) | |
14 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Japonya) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | The Legal Framework for Budget Systems, OECD Journal on Budgeting Special Issue |
Ders Kaynakları | - Bütçe Hukuku,M.Kamil Mutluer,Erdoğan Öner, Ahmet Kesik ,2005 - OECD OECD Journal on Budgeting Special Issue, The Legal Framework for Budget Systems AN INTERNATIONAL COMPARISON, Volume 4, No. 3 - Bütçe Hazırlama Rehberleri - Bütçe Gerekçeleri - Merkezi Yönetim Bütçe Kanunları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımları ( Hukuki – Ekonomik ) bilir | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 |
2 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklamasını yapabilir | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 |
3 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurları ve farklılıkları açıklar | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | |
4 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri açıklar | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
5 | Bütçe sistemleri ve süreçlerine ilişkin örnek olay çözümlemeleri yapabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |