Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vergi İcra Hukuku ve Güncel Sorunları | MHY 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FURKAN BEŞEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Faydalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Vergi ve diğer kamu alacaklarının hangi yasal prosedüre göre tahsil edileceğine ilişkin temel bilgileri ve güncel gelişmelerde kullanabilme yeteneği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Vergi ve diğer kamu alacaklarının normal tahsil yolları, cebri icra yolları, kamu alacağının korunması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu alacaklarını ve özel alacakları karılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Kamu alacaklarının özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Kamu alacaklarının güvence önlemlerini karşılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Kamu alacaklarının ödenmesi ile ilgili kavramları ve süreleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Kamu alacaklarının cebri takip sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Kamu alacağının sona erme nedenlerini karşılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Kamu alacaklarının korunmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | kamu alacaklarını diğer koruma yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | kamu alacaklarının cebren tahsilini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Haciz uygulaması ve paraya çevirme yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | İflas yoluyla takip yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | ihtiyati Haciz kavramı ve hukuki boyutu hakkında bilgi veriri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
13 | Kamu alacağı ödenmeden yapılmayacak işlemleri açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
14 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davasını açıklar ve gerekçelerini sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
15 | Kamu alacaklarının tahsilatında e-haciz uygulamasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel alacak- kamu alacağı ayrımı, kamu alacaklarının önemi ve kapsamı | |
2 | Kamu alacaklarının özellikleri | |
3 | Kamu alacaklarını koruyan yollar: Mal bildirimi zorunluluğu, teminat istenmesi | |
4 | Kamu alacaklarının ödenmesi, ödeme sürelerinin uzaması | |
5 | Kamu alacaklarının cebren takibi | |
6 | Kamu alacaklarında borcun sona erme nedenleri | |
7 | Kamu alacaklarının korunmasında diğer yöntemler | |
8 | Kamu alacaklarının cebren tahsil yolları | |
9 | Kamu alacaklarında haciz | |
10 | kamu alacaklarında iflas yoluyla takip | |
11 | İhtiyati haciz ve uygulanışı | |
12 | Kamu alacaklarında ödenmeden yapılmayacak işlemler | |
13 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davası | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Adnan Gerçek (2010) , Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Hukuku, Ekin Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu alacaklarını ve özel alacakları karılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
2 | Kamu alacaklarının özelliklerini açıklar | |||||||||||
3 | Kamu alacaklarının güvence önlemlerini karşılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
4 | Kamu alacaklarının ödenmesi ile ilgili kavramları ve süreleri açıklar | |||||||||||
5 | Kamu alacaklarının cebri takip sürecini değerlendirir | |||||||||||
6 | Kamu alacağının sona erme nedenlerini karşılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
7 | Kamu alacaklarının korunmasını açıklar | |||||||||||
8 | kamu alacaklarını diğer koruma yöntemlerini açıklar | |||||||||||
9 | kamu alacaklarının cebren tahsilini açıklar | |||||||||||
10 | Haciz uygulaması ve paraya çevirme yöntemlerini açıklar | |||||||||||
11 | İflas yoluyla takip yöntemini belirler | |||||||||||
12 | ihtiyati Haciz kavramı ve hukuki boyutu hakkında bilgi veriri | |||||||||||
13 | Kamu alacağı ödenmeden yapılmayacak işlemleri açıklar | |||||||||||
14 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davasını açıklar ve gerekçelerini sunar | |||||||||||
15 | Kamu alacaklarının tahsilatında e-haciz uygulamasını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |