Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Verimlilik Yönetimi | CEK 467 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra Yiğit |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kıt kaynaklarının etkili ve etken kulanılması konusunda bilgi ve bilinç düzeyini artırmak öncelikle iş hayatı olmak üzere verimli davranışı tüm alanlarda uygulamayı benimsetmek |
Dersin İçeriği | Verimlilik kavramının önemi ve yakın kavramlarla ilişkileri, çeşitleri, verimliliği etkileyen faktörler, verimliliği artırma yöntemleri ve verimlilik kültürünü oluşturmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verimliliğin önemi kavranmış olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İnsanların verimli olması için yönetim ilkelerini öğrenir | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Verimlilik çeşitleri ve yakın kavramları açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
4 | Verimlilik artırma teknikleri üzerinde durur | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Verimlilik kültürünün anlamı, önemi ve oluşturulması konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verimlilik kavramı ve önemi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
2 | Verimliliğe yakın kavramlar | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
3 | İşletme verimliliği- ulusal verimlilik | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
4 | Verimlilik çeşitleri | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
5 | Verimlilik ve ücretler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
6 | Verimliliği etkileyen işletme içi faktörler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
7 | Verimliliği etkileyen işletme dışı faktörler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
8 | Verimlilik analizi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
9 | Ara sınav | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
10 | Verimlilik denetimi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
11 | İnsan kaynağının verimli yönetimi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
12 | Verimlilik artırma süreci | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
13 | Verimlilik artırma teknikleri | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
14 | Verimlilik kültürü | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2013, Sakarya, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verimliliğin önemi kavranmış olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | İnsanların verimli olması için yönetim ilkelerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Verimlilik çeşitleri ve yakın kavramları açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Verimlilik artırma teknikleri üzerinde durur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Verimlilik kültürünün anlamı, önemi ve oluşturulması konusunda bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |