Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat II | IKT 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | Anlatım, | |
2 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | |
3 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | Anlatım, | |
4 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | Anlatım, | |
5 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | Anlatım, | |
6 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | Tartışma, | |
7 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | Tartışma, | |
11 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | Anlatım, Tartışma, | |
12 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | Anlatım, Tartışma, | |
13 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
14 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti ve Sermaye Hareketleri IS-LM-BP Sabit ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
2 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti ve Sermaye Hareketleri IS-LM-BP Sabit ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
3 | AD-AS Modelinin analizi ve AD-AS Modelinde Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
4 | AD-AS Modelinin analizi ve AD-AS Modelinde Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
5 | Konjonktür Teorileri: İşsizlik, Enflasyon ve Endeksleme süreçleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
6 | Konjonktür Teorileri: İşsizlik, Enflasyon ve Endeksleme süreçleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
7 | Toplam Talep ve Pigou Etkisi ve Kısa Dönem Arz Modelleri AD-AS´de Eksik Bilgi Modelleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
8 | Toplam Talep ve Pigou Etkisi ve Kısa Dönem Arz Modelleri AD-AS´de Eksik Bilgi Modelleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
9 | Para, Enflasyon ve Faiz Oranları Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler ve Enflasyon ve İşsizliğin Politik Yönü | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
10 | Para, Enflasyon ve Faiz Oranları Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler ve Enflasyon ve İşsizliğin Politik Yönü | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
11 | Bütçe Açıkları ve Finansmanı Dış Açıklar ve Stok Akım Dengesi | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
12 | Bütçe Açıkları ve Finansmanı Dış Açıklar ve Stok Akım Dengesi | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
13 | Ekonomik Büyüme ve Neoklasik Büyüme Modeli Ekonomik Büyüme ve Cobb-Douglas Modeli | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
14 | Ekonomik Büyüme ve Neoklasik Büyüme Modeli Ekonomik Büyüme ve Cobb-Douglas Modeli | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım, K., Karaman, D., & Taşdemir, M. (2012). Makroekonomi (13. Baskı). Seçkin Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Yıldırım, K., Karaman, D., & Taşdemir, M. (2012). Makroekonomi (13. Baskı). Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | ||||||||||||
2 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | ||||||||||||
3 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | ||||||||||||
4 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | ||||||||||||
5 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | ||||||||||||
6 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | ||||||||||||
7 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | ||||||||||||
8 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | ||||||||||||
9 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | ||||||||||||
10 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | ||||||||||||
11 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | ||||||||||||
12 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | ||||||||||||
13 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | ||||||||||||
14 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |