Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | IKT 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Açıkgöz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat biliminin temel kaynaklarının tanıtılması, yararlanma yöntemleri ve elde edilmesi, doğdu düşünme ve doğru bilgiye ulaşma metotları, bilgiyi alma, anlama, yaralanama, ifade etme ve yazma teknikleri |
Dersin İçeriği | Bilginin tanımı, bilgiye ulaşabilme, yararlanma bilim üretme, ifade, anlatım ve yazma kuralları ve bu alanda çağdaş teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar.Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | Eğitsel Oyun, | |
7 | Literatür taraması yapar | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | bilgi ve bilginin kaynakları | RUANE, Janet M (2005), Essential of Research Methods: A Guide to Social Science Research, Blackwell , |
2 | Referans gösterme teknikleri | SAÜ sosyal bilimler enstitisü tez yazım klavuzu, APA web sitesi |
3 | Kaynakça düzenleme teknikleri | SAÜ sosyal bilimler enstitisü tez yazım klavuzu, APA web sitesi |
4 | Bilim ve Bilimsel Araştırma | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
5 | Temel kavramlar ve bilimsel araştırma süreci | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
6 | araştırma konusunun belirlenmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
7 | Araştırma fikrinin projeye donusturulmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
8 | Eleştirel Kaynak İncelemesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
9 | ara sınav | |
10 | Hipotez ve Strateji Geliştirme | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
11 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: İkincil Veriler | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: Birincil Veriler ve Anket | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
13 | Kitap eleştirisi | Dereci, Talha (2017), Akademik Kitap Eleştirisi Nedir, Nasıl Yapılır? |
14 | Genel tekrar ve öğrenci sunumları | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun ve E. Yıldırım (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı
|
Ders Kaynakları | Seyyidoğlu, Araştırma Yazma el Kitabı; Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot; Ömer Demir, Bilim Felsefesi; Ercan Eren, İktisatta Yöntem |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar.Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | 5 | |||||||||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | 5 | |||||||||||
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar | 5 | |||||||||||
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | 5 | 5 | ||||||||||
7 | Literatür taraması yapar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 277 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |