Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 114 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res.Assist. Uğur UYGUN, Res.Assist. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Devlet mali yapısı, devlet gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçesi ile denkleştirilmesi ve devlet harcamaları, maliye politikaları hakkında verilen bilgileri vermek. |
Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu etkilerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel değerlendirme, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin gideri, vergi ilkesinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu tasarruf kurumları ve harcamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Vergi tekniğini açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
2 | Kamu ekonomik faaliyetleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
3 | Kamu harcamaları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
4 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
5 | Kamu gelirleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
6 | Vergi teorisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
7 | Vergilerin sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
8 | Vergileme ilkeleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
9 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
10 | Vergi yükü ve vergi yansıması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
11 | Devlet borçları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
12 | Kamu bütçesi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
13 | Türk bütçe sistemi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
14 | Maliye Politikası | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||||
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||
5 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||
6 | Vergi tekniğini açıklar | ||||||||||||
7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | ||||||||||||
8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | ||||||||||||
9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | ||||||||||||
10 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |