Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi | IKT 459 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi gerekmiyor. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Herhangi bir seçmeli ders önerisi gerekmiyor. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eleştirel bir tarzda iktisadi modeller hakkında bütünlüğü olan bazı bakış açıları kazandırmakla beraber firmalar arası ve bireyler arası ilişki ve etkileşime eleştirel bakış açısıyla yeniden incelemek amaçlanmaktadır. İktisadi ilişkilerin altyapısını ve sonuçlarını yorumlama ve muhtemelen daha ayrıntılı (stratejik etkileşim ve sonuçta ceza veya ödül) olarak gözlemleyebilme becerisini öğrencilere sunmaktır. Yönetimsel ve stratejik kararların alınmasında veya bu kararların incelenmesinde iktisadi nedenlerin varlığını hissetmek ve bu iktisadi nedenlerin doğru algılanmasına yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Oyun teorisine giriş, sıfır ve pozitif toplamlı oyunlar, minimaks teoremi, denge kavramları: baskın strateji, nash dengesi, tam bilgili statik oyunlar, tam bilgili dinamik oyunlar, eksik bilgili statik oyunlar, eksik bilgili dinamik oyunlar, tekrarlanan oyunlar, Cournot ve Bertrand Duopolü, seçim paradoksu, deterministik ve stokastik türevsel oyunlar, deterministik ve stokastik fark oyunları, işbirliğine ve çatışmaya dayanan oyunlar ve çözümler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun teorisine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Mahkum stratejilerin eliminasyonu yoluyla dengeyi belirler | Rol Oynama, | |
3 | Nash dengesinin temel felsefesini tanır ve buna göre bir oyunu çözümler | Rol Oynama, | |
4 | Statik ve dinamik yapılı oyunları ayırt eder | Tartışma, | |
5 | Bayesian nash dengesini açıklar | Rol Oynama, | |
6 | Oyun teorisi çerçevesinde verilen iktisadi bilgileri iktisat alanı dışında ve güncel hayatta kullanabilir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun Teorisine Giriş: Kavramlar | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
2 | Oyunların Kurgulanma Biçimleri ve Strateji Sınıflandırması | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
3 | Nash Dengesi | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
4 | Nash Dengesi: Çeşitli Uygulamalar | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
5 | Sondan İlke Alt Strateji Değerlendirme: Ağaç Tipi Oyun Kurulumu | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
6 | Sondan İlke Alt Strateji Değerlendirme: Pazarlık | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
7 | Tekrarlı Oyunlar | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
8 | Tekrarlı Oyunlar ve İşbirliği | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
9 | Arasınav | BAŞARILAR |
10 | Eksik Bilgi: Bayesci Nash Dengesi | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
11 | Eksik Bilgi: Açık Arttırma | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
12 | Eksik Bilgi ve Sürekli Oyun: Tam Bayes Dengesi | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
13 | Eksik Bilgi ve Sürekli Oyun: Sıralı Pazarlık | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
14 | Asimetrik Bilgi: Kötü Seçim ve Sinyal | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
Ders Kaynakları | GIBBONS, Robert, Game Theory For Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyun teorisine ilişkin temel kavramları tanımlar. | 5 | |||||||||||
2 | Mahkum stratejilerin eliminasyonu yoluyla dengeyi belirler | 5 | |||||||||||
3 | Nash dengesinin temel felsefesini tanır ve buna göre bir oyunu çözümler | 5 | |||||||||||
4 | Statik ve dinamik yapılı oyunları ayırt eder | 5 | |||||||||||
5 | Bayesian nash dengesini açıklar | 5 | |||||||||||
6 | Oyun teorisi çerçevesinde verilen iktisadi bilgileri iktisat alanı dışında ve güncel hayatta kullanabilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |