Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişisel Başarı Teknikleri | CEK 459 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kişisel ve mesleki hayatının daha etkin,verimli, başarılı ve mutlu bir şekilde geçirebilmesi için gerekli ip uçlarını vermektir. |
Dersin İçeriği | Bireylerin kişisel ve mesleki hayatlarında daha etkin, verimli, başarılı ve mutlu olabilmeleri için bireysel hayat planı, bireysel kariyer planı, SWOT analizi, etkin not tutma, stresle mücadele gibi teknikler ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülakatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadele tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Dönemin Tanıtılması, Ders Materyalinin Duyurulması | |
2 | Kişisel Hayat Planı 1 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
3 | Kişisel Hayat Planı 2 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
4 | Bireysel Kariyer Planı-Kişisel Swot Analizi | Nihat Erdoğmuş, Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayınları, 2003 |
5 | Verimli Çalışma Teknikleri | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
6 | CV Hazırlama | İlgili Makaleler |
7 | Mülakatta Başarı | Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi, 1990 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
10 | İletişim Becerileri | Ayşe Bilge Dicleli ve Serra Akkaya, Konuşa Konuşa İletişimin Sırları, Mess Yayınları, 2000 |
11 | Toplantı Yönetimi ve Sunum Teknikleri | İlgili Makaleler |
12 | Stres Yönetimi | Sakin ol Sinirlerine Hakim Ol, Mess Yayınları |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Stephen Covey, Varlık Yayınları Önemli İşlere Öncelik, Stephen Covey, Varlık Yayınları, 2011 |
Ders Kaynakları | Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | 5 | |||||||||
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | 5 | |||||||||
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülakatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | 5 | 5 | ||||||||
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | 5 | |||||||||
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | 5 | 5 | ||||||||
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadele tekniklerini uygulayabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |