Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Demokrasi | CEK 354 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasinin yaralarını iş hayatında elde edebilmek için öğrencilere şimdiden çalışnaların karara katılımının önemini vurgulama ve katılım bilincini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Demokrasini anlamı ve önemini, endüstride demokratik uygulamaların tarihi gelişimi ve günümüze yansımaları, çalışma hayatında yönetime katılmanın fayda ve sakıncaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kararlara katılımı özendiren kişi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Tarafların E.D. ye bakışlarını anlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | E.D nin dünyadaki uygulamaları görülmüş olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiyedeki E.D. uygulaması görülmüş olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yeni yönetim tekniklerinde yönetime katılmanın önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi kavramı ve endüstride kullanımı | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
2 | E.D. anlam ve önemi | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
3 | E.D. nin tarihi gelişimi | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
4 | E.D. ye benzer kavramlar ve uygulamalar | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
5 | Dünyada E.D. uygulamaları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
6 | E.D. yi etkileyen unsurlar | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
7 | Siyasal demokrasi ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
8 | vize | |
9 | E.D. yanında ve karşısında olan görüşler | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
10 | Türkiye´de E.D. uygulamaları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
11 | Japon E.İ. veE.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
12 | Yeni yönetim teknikleri ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
13 | Ekonomik ve sosyal konsey | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
14 | Sendikalar ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kaynaklar |
Ders Kaynakları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kararlara katılımı özendiren kişi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Tarafların E.D. ye bakışlarını anlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
3 | E.D nin dünyadaki uygulamaları görülmüş olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Türkiyedeki E.D. uygulaması görülmüş olur | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
5 | Yeni yönetim tekniklerinde yönetime katılmanın önemini anlar | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |