Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Almanca I | ULI 355 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Almanca |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
5 | Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
7 | Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
9 | Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
10 | Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
11 | Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
12 | |||
13 | Gramer bilgilerini sınar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hören/Sprechen: sich begrüßen / verabschieden; nach dem Befinden fragen. Sich und andere vorstellen. Kendini tanıtma. Dinle ve söyle: Karşılaşma vedalaşma | Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular |
2 | Über den Beruf und Persönliches sprechen. Visitenkarten und Internet-Profil. Einen Steckbrief schreiben. Kendini tanıtma. Meslek ve kişi hakkında konuşma. Kartvizitler. Kendiniz hakkında kısa metin profil yazma. | Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Negation mit nicht. Wortbildung -in. |
3 | Hören / Lesen: Drehbuchausschnitt. Über die Familie und über Sprachkenntnisse sprechen. Landeskunde: Deutschland. Konuşma: Aile hakkında ve dil becerileri hakkında konuşma | Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri. |
4 | Beratungsgespraeche. Hilfe anbieten. Sprechen: nach Preisen fragen und Preise nennen. Etwas bewerten. Dinleme: Danışmanlık. Yardım talep etme. Konuşma: Pahasını sorma. Fiyat verme. Bir şeyi değerlendirme. | Definitiver Artikel. Personalpronomen. Adjektive. Belirli Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Sayılar 100-1.000.000 |
5 | Nach Wörtern fragen und Wörter nennen. Um Wiederholung bitten. Etwas beschreiben. Sich bedanken. Produktinformationen lesen. Formular ausfüllen. Tanımlamak. Ürün bilgilerini okumak. Form doldurma. | indefinitiver Artikel. Negativartikel. Farben. Dinge. Materialien. Formen. Belirsiz Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Olumsuz Artikel. Renkler. Eşyalar. Malzemeler. Şekiller. |
6 | Hören: Telefongespräche. Sprechen: Telefonstrategien. Lesen: E-Mail und SMS. Büro. Computer. Singular -- Plural. Akkusativ. | Dinleme: Telefon görüşmeleri. Konuşma: Telefon Stratejileri. Okuma: E-Posta ve SMS. Ofis. Bilgisayar. Tekil - çoğul. ismin -i hali |
7 | Aussagen zu Freizeitaktivitäten hören. Sprechen: Komplimente machen. Hobbys/Fähigkeiten. Um etwas bitten. Sich bedanken. Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. SMS Lesen. Einladung schreiben. Absagen. | Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Verbposition im Satz. |
8 | Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. Einladung schreiben. Essen. Boş zaman aktiviteleri ile ilgili ifadeleri dinleyin. Randevu alın. Bir öneride bulun ve ona cevap ver. | Lebensmittel und Speisen. Konjugation "mögen" zu "möchte". Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Wortbildung. |
9 | Essgewohnheiten. Verschiedene Kulturen. Wiederholungen. Kurze Diktate und Prüfungen. Essen. Tekrarlar. Davet yaz. Yemek üzerine. | Modul 3. Veranstaltungstipps. Einladung zu Hause. Essen - Spezialitaeten. Freizeit. Verabredungen |
10 | Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. | Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren. |
11 | Gefallen / Missfallen ausdrücken. prädikatives Adjektiv. Verbkonjugation: gefallen. Nachfragen. Zustimmen, widersprechen, verneinen. Anzeigen lesen und schreiben. | Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren. Memnuniyet / memnuniyetsizlik ifadesi. Talepler. Katılıyorum, katılmıyorum, inkar. İlan okuma ve yazma. |
12 | Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. | Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek. |
13 | Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. | Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon. |
14 | Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. | Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
Ders Kaynakları | "Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht Ek Kaynaklar: Linie 1 Einstiegskurs. Deutsch im Alltag Kurs- und Übungsbuch Susan Kaufmann, Lutz Rohrmann, Annalisa Scarpa-Diewald 2018 Klett Verlag; Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, Funk, Bab.la-Wörterbuch. Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | |||||||||||||||||||
2 | Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. | ||||||||||||||||||||
3 | Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. | ||||||||||||||||||||
4 | Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. | ||||||||||||||||||||
5 | Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. | ||||||||||||||||||||
6 | Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. | ||||||||||||||||||||
7 | Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. | ||||||||||||||||||||
8 | Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. | ||||||||||||||||||||
9 | Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. | ||||||||||||||||||||
10 | Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. | ||||||||||||||||||||
11 | Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||||||||||
12 | |||||||||||||||||||||
13 | Gramer bilgilerini sınar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |