Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dış Politikası Güncel Sorunları | ULI 461 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Türk Dış Politikası |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RIDVAN KALAYCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RIDVAN KALAYCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öncelikle Türk Dış Politikasının teori ve pratiğini ele aldıktan sonra günümüzde geçirdiği değişim ve dönüşümü incelemektir. Bunun yanında Türkiye'nin stratejik konumunun ve son dönemde takip ettiği dış politikanın getirdiği fırsatlar ve sıkıntılar, bu derste bölgeler ve sorunlar çerçevesinde incelenecektir |
Dersin İçeriği | Türk Dış politikası, karar verme süreci, TDP'nin belli başlı sorunları, Türkiye'nin büyük ve bölgesel devletlerle ilişkileri açısından incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk dış politikasını analiz eder | Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk Dış Politikası ve Uluslararası İlişkiler kavramlarını ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dünya konjonktüründe Türkiye?nin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Türk Dış Politikası?na ilişkin gelişmeleri tarihsel bir zemine yerleştirme ve olaylar arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türkiye?nin dış politikası ile iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: (Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze) Türk dış politikasına genel bir bakış | |
2 | Arap Baharı ve Türk Dış Politikası : Mısır ve Libya | |
3 | Arap Baharı ve Türk Dış Politikası-: Suriye- | |
4 | Arap Baharı ve Türk Dış Politikası-: Suriye-2 | |
5 | Türkiye Irak İlişkileri | |
6 | İran Nükleer Programı ve Türkiye İran İlişkileri | |
7 | Türkiye İsrail İlişkileri | |
8 | Türkiye Rusya İlişkileri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türkiye ABD İlişkileri | |
11 | Türkiye AB İlişkileri | |
12 | Ukrayna-Rusya Savaşı ve Türk Dış politikası | |
13 | Türk Dış Politikası ve Doğu Akdeniz | |
14 | Türk Dış Politikası ve Afrika |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rıdvan Kalaycı ve İsmail Akdoğan (Ed.), 21.Yüzyılda Türkiye'nin Ortadoğu Ülkeleri ve Büyük Güçlerle İlişkileri , Orion Yayınevi, Ankara, 2021. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk dış politikasını analiz eder | ||||||||||||||||||||
2 | Türk Dış Politikası ve Uluslararası İlişkiler kavramlarını ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||||||||||||||||
3 | Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak. | ||||||||||||||||||||
4 | Dünya konjonktüründe Türkiye?nin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek | ||||||||||||||||||||
5 | Türk Dış Politikası?na ilişkin gelişmeleri tarihsel bir zemine yerleştirme ve olaylar arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak | ||||||||||||||||||||
6 | Türkiye?nin dış politikası ile iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |