Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Çevre Politikaları | SBK 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. SELİN BAŞCAN YÜCE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre ve ekolojik düşüncenin gelişimini, çevre sorunlarının küresel ve uluslar arası boyutta ele |
Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili kavramları, Uluslar arası çevre politikası ve toplantılarının sürdürülebilir gelişmeye etkileri, çevre ile ilgili hükümetler ve hükümet dışı organizasyonlar nezdinde yapılan etkinliklerin Türkiye’de çevre politikasına etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası çevre politikasının temel kavramları ve genel çerçevesi kavrar | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Uluslararası çevre politikası ile ulusal çevre politikası arasındaki ilişkiyi kavrar. | Problem Çözme, Mikro Öğretim, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Uluslararası çevre politikasının aktörleri ve önemini kavrar. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Ulusal çevre mevzuatı ile uluslararası çevre mevzuatını kavrar. | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel çevre sorunları ve yapısal nedenleri | |
2 | Dünya ekonomileri ve sürdürülebilir kalkınma | |
3 | Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Stockholm’den Rio’ya | |
4 | Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Rio’dan günümüze | |
5 | Uluslararası çevresel işbirliği | |
6 | Uluslararası çevre hukuku | |
7 | Uluslararası çevre politikalarının aktörleri: devletler, devlet dışı aktörler ve uluslararası örgütler | |
8 | Uluslararası çevre hukuku | |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Küresel çevre sorunlarına ilişkin uluslararası politika alanları: atmosfer, okyanus ve denizler, su kaynakları, biyolojik çeşitlilik ve tehlikeli maddeler | |
11 | İnsan hakları | |
12 | Ekolojik kriz ve güvenlik | |
13 | Çevre hukuku | |
14 | Uluslararası çevre politikalarının temel ilkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları |
Ders Kaynakları | Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları Hasan Ertürk, Çevre Politikası, Ekin Kitabevi Yayınları Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Nobel Yayın Dağıtım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası çevre politikasının temel kavramları ve genel çerçevesi kavrar | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Uluslararası çevre politikası ile ulusal çevre politikası arasındaki ilişkiyi kavrar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Uluslararası çevre politikasının aktörleri ve önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Ulusal çevre mevzuatı ile uluslararası çevre mevzuatını kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|