Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güvenlik Yönetimi ve Politikaları | SBK 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güvenlik konusu hakkında öğrencilere temel bilgileri kazandırmak ve güvenlik çalışmalarının boyutları hakkında bilgi vermek. Günümüzün küresel ilişkilerinde uluslararası toplumu meydana getiren oyuncuların toplu veya tekil olarak karşı karşıya bulundukları veya gelecekte bulunabilecekleri güvenlik sorunları, tehditler, riskleri sırasıyla ele alınması, incelemesi, tartışılması ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencilerin, uluslararası güvenlik alanındaki belli başlı güncel ve geleceğe yönelik konular ve sorunlar hakkında fikir ve bilgi edinmesi, bunlar hakkında kendi görüşünü ve yorumlarını oluşturabilmesi hedeflenmektedir. İşlenecek konuların haftalara göre dökümü, haftalık konular başlığı altında aşağıda ayrıca verilmiştir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders ‘güvenlik’ kavramının açıklamasıyla başlayarak, Soğuk Savaş döneminde ve sonraki dönemde güvenlik yaklaşımları anlatmaktadır. Teorik boyutu sunduktan sonra, güncel ulusal ve uluslararası güvenlik sorunları tartışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güvenlik Çalışmalarına Giriş - Kavramlar, Kapsam ve Gelişim. | |
2 | Teorik Çerçeveler - Güvenlikte Realizm, Liberalizm ve Konstrüktivizm. | |
3 | Ulusal Güvenlik - Devlet Savunması, İstihbarat ve İç Güvenlik. | |
4 | Uluslararası Güvenlik - Küresel Yönetişim, Silahların Kontrolü ve Ulusötesi Sorunlar. | |
5 | Bölgesel Güvenlik Sistemleri - Vaka Çalışmaları ve Bölgesel Çatışma Dinamikleri. | |
6 | Ekonomik Güvenlik - Küreselleşme, Kaynak Güvenliği ve Ekonomik Yaptırımlar. | |
7 | İnsani Güvenlik - İnsan Hakları, Göç ve Sağlık Sorunları. | |
8 | Çevresel Güvenlik - İklim Değişikliği, Kaynak Çatışmaları ve Yönetişim. | |
9 | Siber Güvenlik - Siber Tehditler, Ulusal Stratejiler ve Uluslararası İlişkiler. | |
10 | Terörizm ve Terörizmle Mücadele - Tanımlar, Stratejiler ve Uluslararası İşbirliği. | |
11 | Devlet Dışı Aktörler ve Güvenlik - Özel Güvenlik, STK'lar ve Yasadışı Ağlar. | |
12 | Güvenlikte Gelecek Eğilimleri - Teknoloji, Uzay Güvenliği ve Öngörü Analizi. | |
13 | Ders Tekrarı ve Güncel Konular - Özet ve Öğrenci Sunumları. | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik Kavram – Teori – Uygulama, Fikret Birdişli, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2017 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|