Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Politikası SBK 310 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin BAŞCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre sorunlarını iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki boyutları ile ele almak.

Dersin İçeriği

Bu derste, çevre sorunları iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki açılardan ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ile ilgili kavramları ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sanayi öncesi dönem, sanayi dönemi ve sanayi sonrası dönemde insan-doğa-teknoloji ilişkilerini karşılaştırmalı olarak ele alır, analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Çevre ve Ekolojik sorunlar arasındaki düşünsel farklılıkları kavrar ve bunların çözümüne yönelik stratejiler hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
4 Çevre sorunları ile ilgili uluslar arası bilinçlenme ve faaliyetleri karşılaştırmalı olarak ele alır ve ortaya çıkan değişimleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 BM ve AB düzlemlerinde çevre ile ilgili uluslar arası faaliyetleri değerlendirir, öne çıkan eğilimleri belirler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Su politikaları ve forumları hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye’de çevrenin kurumsal ve yasal örgütlenmesini ve bu arada ÇED sürecini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu
3 Temel Kirlilikler
4 Doğal Alanların Korunması
5 Kültürel Varlıkların Korunması
6 Çevre Politikaları
7 Vize
8 Çevreye İlişkin Örgütlenme
9 Çevrenin Uluslararası Boyutu
10 Çevreci Akımlar
11 Çevresel Etki Değerlendirmesi
12 Çevre Hukuku 1
13 Çevre Hukuku 2
14 Çevre Etiği
Kaynaklar
Ders Notu

Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011

Ders Kaynakları

Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011

Kraft, Michael E. (2011), Environmental Policy and Politics, Longman, Person, London

Keleş, Ruşen (2013), 100 Soruda Çevre, Yakın Kitabevi Yayınları, İzmir.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Çevre ile ilgili kavramları ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. 5 5
2 Sanayi öncesi dönem, sanayi dönemi ve sanayi sonrası dönemde insan-doğa-teknoloji ilişkilerini karşılaştırmalı olarak ele alır, analiz eder 5 5
3 Çevre ve Ekolojik sorunlar arasındaki düşünsel farklılıkları kavrar ve bunların çözümüne yönelik stratejiler hakkında bilgi sahibi olur 5 5
4 Çevre sorunları ile ilgili uluslar arası bilinçlenme ve faaliyetleri karşılaştırmalı olarak ele alır ve ortaya çıkan değişimleri kavrar 5 5 5
5 BM ve AB düzlemlerinde çevre ile ilgili uluslar arası faaliyetleri değerlendirir, öne çıkan eğilimleri belirler 5
6 Su politikaları ve forumları hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye’de çevrenin kurumsal ve yasal örgütlenmesini ve bu arada ÇED sürecini öğrenir 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 23 23
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5