Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kamu Yönetimi | SBK 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk kamu yönetiminin tarihsel gelişimi ile mevcut yapısı ve işleyişini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Türk kamu yönetiminin yapısı, merkezi yönetim ve yerinden yönetim kuruluşları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kamu yönetiminin işleyişi, kamu yönetiminin denetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk kamu yönetimini analiz etmek için gerekli olan teori, kavram ve yaklaşımları bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiye'de merkezi yönetimin başkent örgütü ve taşra teşkilatını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye'de hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının türleri, temel özellikleri ve işleyişlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetimi ve hesap verme sorumluluğuna ilişkin temel kavramları, denetim türlerini ve süreçlerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmalarını ve Türk kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türkiye'de kamu yönetiminin temel sorunlarının farkındadır ve bu sorunların çözümüne yönelik politika ve öneriler geliştirir. | ||
8 | Türkiye'de kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin başlıca Anayasal, yasal ve idari düzenlemeleri yorumlar ve uygulamaya aktarabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Tarihsel Gelişim | |
2 | Merkezden Yönetim - Yerinden Yönetim Örgütlenmesi | |
3 | Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Anayasal İlkeler (Tarihsel Gelişimi İle birlikte) | |
4 | Örgüt Yapısı I: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve farklılıklar) | |
5 | Örgüt Yapısı II: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar, Bağlı Kuruluşlar) | |
6 | Örgüt Yapısı III: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve Farklılıklar) | |
7 | Örgüt Yapısı IV: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (İl, İlçe, Bölge) | |
8 | ARASINAV | |
9 | Örgüt Yapısı V: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları I) | |
10 | Örgüt Yapısı VI: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları II, Coğrafi Yerinden Yönetime giriş) | |
11 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi I | |
12 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi II | |
13 | Türk Kamu Yönetiminin Temel Sorunları | |
14 | Türk Kamu Yönetiminde Değişim ve Reform Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders dönemi içinde "ders notu" ve "makale" sisteme yüklenmektedir. |
Ders Kaynakları | Bilal Eryılmaz (2019), Kamu Yönetimi, İstanbul Bilal Eryılmaz (2017), Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İstanbul İlber Ortaylı (2012), Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk kamu yönetimini analiz etmek için gerekli olan teori, kavram ve yaklaşımları bilir. | |||||||||||
2 | Kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. | |||||||||||
3 | Türkiye'de merkezi yönetimin başkent örgütü ve taşra teşkilatını bilir. | |||||||||||
4 | Türkiye'de hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının türleri, temel özellikleri ve işleyişlerini bilir. | |||||||||||
5 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetimi ve hesap verme sorumluluğuna ilişkin temel kavramları, denetim türlerini ve süreçlerini anlar. | |||||||||||
6 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmalarını ve Türk kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü kavrar. | |||||||||||
7 | Türkiye'de kamu yönetiminin temel sorunlarının farkındadır ve bu sorunların çözümüne yönelik politika ve öneriler geliştirir. | |||||||||||
8 | Türkiye'de kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin başlıca Anayasal, yasal ve idari düzenlemeleri yorumlar ve uygulamaya aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |