Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Güncel Sorunlar | ULI 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ BALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşenur Hazar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası alanda yaşanan güncel çatışma ve anlaşmazlıklar ile temel uluslararası çatışma konularının ele alınarak milliyetçilik, bölgesel ve etnik çatışmalar, terörizm, silahlanma ve silahsızlanma, nükleer silahların etkisi, silahların kontrolü ve silahların sınırlandırılması gibi zamanımızda uyuşmazlık ve krize neden olan konuların incelenmesi ve öğrencilerin uluslararası sistemdeki çatışmaları yönetmeye ve/veya çözüm bulmaya yönelik bilimsel yöntemler bulma yeteneklerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Dersin işlenmesi sırasında ilk olarak, derste incelenmesi öngörülen çatışma türlerine yönelik çatışma yönetimi ve çözümüne yönelik teorik bilgiler verilecektir. İkinci olarak çeşitli güncel uluslararası çatışma konuları incelenecektir. Ele alınan konuların seçiminde öğrencilerin diğer derslerde öğrenmemiş oldukları ve güncel konuların ele alınmasına özen gösterilmiştir. Üçüncü olarak da öğrencilerin araştırma, analiz ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla derste işlenecek konulara ilişkin ön çalışma yapmaları sağlanacaktır. Dersin işleniş formatı dersin öğrencilerin de katılımıyla interaktif yöntemle işlenmesi ve konuya ilişkin tartışma şeklindedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin dünya politikasının ve uluslararası alanda süregelen sorunların anlaşılmasında teorik bilgilerini pratikteki gelişmelerle karşılaştırmasını sağlamak ve bunları anlamak için öğrencilerin kendi yorumunu geliştirmesine yardımcı olmaktır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Öğrencilerin temel derslerde öğrendiklerini uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını anlamada kullanmalarını sağlamak. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Uluslararası sorunlara ilişkin gelecekteki olası gelişmeleri ve yaratabileceği sonuçları tahmin etme imkânı elde edebilmelerini sağlamak. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktaları, bu çatışmaların analizleri, çatışmaların çözümlenmesinde uluslararası örgütlerin rolleri incelenecektir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Güncel uluslararası sorunlara bilimsel çözümler bulma yeteneğinin geliştirilmesi. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Öğrencilerin çatışma ve müzakere yöntem ve tekniklerini, çatışmanın doğasını anlama, bu çatışmalara yönelik müzakerenin ana konseptlerini ve çözüm yöntemlerini öğretmek ve anlamalarını sağlamak. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğrencilerin sunum hazırlama ve sunuş yeteneklerinin geliştirilmesi. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KÜRESEL SİYASETİN TEMEL SORUNLARI | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
2 | KÜRESEL SİYASETİN TEMEL SORUNLARI | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
3 | KÜRESEL SİYASETİN TEMEL SORUNLARI | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
4 | KÜRESEL SİYASETİN TEMEL SORUNLARI | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
5 | AFRİKA VE ORTADOĞU | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
6 | AFRİKA VE ORTADOĞU | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
7 | AVRASYA | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
8 | AVRASYA | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
9 | ARA SINAV | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
10 | AVRASYA | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
11 | BALKANLAR | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
12 | BALKANLAR | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
13 | LATİN AMERİKA VE ASYA-PASİFİK | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
14 | LATİN AMERİKA VE ASYA-PASİFİK | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, AKÇAĞ YAYINLARI, 2019 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Myerson, Roger B. , Game Theory : Analysis Of Conflict, Harvard Up Yay. 2) Crocker, Chester A. , Taming Intractable Conflicts : Mediation İn The Hardest Cases , United States Institute Of Peace Press Yay. 2004. 3) Cashman, Greg ,What Causes War? : Introduction To Theories Of International Conflict , Lexıngton Yay. 4) Nesrin Kenar, Yugoslavya : Bir Dönemin Perde Arkası , Ankara : Palme Yayınları,2005. 5) Sedat Laçiner, Türkler Ve Ermeniler , Uluslararası Stratejik Araştırmalar Merkezi Yayını, Genişletilmiş 2. Baskı, 2004. 6) N. Akmandor , Ortadoğu Ülkelerinde Su Sorunu, Galeri Kültür Kitap Kırt. 7) Koray Düzgören/ Kerim Yıldız, Dicle-Fırat Ve Su Sorunu, Senfoni Yayınları, 2003. 8) Ahmet Hamdi Topal, Uluslararası Terörizm Ve Terörist Eylemlere Karşı Kuvvet Kullanımı; Beta Yayınları; İstanbul, 2005. 9) Siracusa, Joseph M. , Nuclear Weapons : A Very Short Introduction, Oxford Up Yay. 2008 10) Rappert, Brian ,Non-Lethal Weapons As Legitimizing Forces: Technology, Politics And Management Of Conflict, Cass Yay. 11) Sokolskı, Henry , Twenty-Fırst Century Weapons Prolıferatıon, Cass Yay. 2001 12) Mert Bilgin, Avrasya Enerji Savaşları, Iq Kültür Sanat Yay. 2005. 13) Atilla Sandıklı, Geleceğin Süper Gücü Çin,Tasam Yay. 2005. 14) Kemal İnat/ Burhanettin Duran/ Muhittin Ataman, Dünya Çatışma Bölgeleri, Nobel Yayın Dağıtım. 15) Bülent Aras/ Dr. Kenan Dağcı/ Hasan Selçuk, Yeni Yüzyılda Afrika, Tasam Yayınları ,Yayın Yılı: 2005. 16) Edwin Hoyt , Japonya, Sabah Kitapları. 17) Hıronao Matsutanı, Japonya'nın Dış Politikası Ve Türkiye, Bağlam Yay. 1995. 18 ) Nezih Uzel, Adriyatik'ten Çin'e Türk Dünyası, İrfan Yay. 1993. 19) Ekrem, Nuraniye Hidayet, Çin Halk Cumhuriyeti Dış Politikası, Asam Yay. 2003. 20) R. Kutay Karaca , Çin : Dünyadaki Yeni Güç, Iq Kültür Sanat Yay. 2003. 21) Yılmaz Güler, Dünya Stratejik Enerji Kaynakları Enerji Stratejileri Ve Türkiye, Kendi Yay. 2003. 22) Ahmed Yüksel Özemre, 50 Soruda Türkiye'nin Nükleer Enerji Sorunu, Kaknüs Yay. 2000. 23) Emin Gürses, Milliyetçi Hareketler Ve Uluslararası Sistem, Bağlam Yayınları. 24) Emin Gürses, Ayrılıkçı Terörün Anatomisi / Ira-Eta-Pkk,Bağlam Yayınları. 25) Emin Gürses, Etnik Terör, Profil Yayıncılık. 26) Haydar Çakmak, Terörizm, Platin Yayınları; Ankara, 2007. 27) 21. Yüzyılda Bölgesel Sorunlar, Editörler: Onur Limon, Ümran Güneş, Servet Karagöz, Nobel Yayınları, 2021 |
Ders Kaynakları | Mehmet Seyfettin Erol, Muharrem Ekşi (Editor),Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, Ağ Yayınları, 2019.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin dünya politikasının ve uluslararası alanda süregelen sorunların anlaşılmasında teorik bilgilerini pratikteki gelişmelerle karşılaştırmasını sağlamak ve bunları anlamak için öğrencilerin kendi yorumunu geliştirmesine yardımcı olmaktır. | |||||||||||
2 | Öğrencilerin temel derslerde öğrendiklerini uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını anlamada kullanmalarını sağlamak. | |||||||||||
3 | Uluslararası sorunlara ilişkin gelecekteki olası gelişmeleri ve yaratabileceği sonuçları tahmin etme imkânı elde edebilmelerini sağlamak. | |||||||||||
4 | Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktaları, bu çatışmaların analizleri, çatışmaların çözümlenmesinde uluslararası örgütlerin rolleri incelenecektir. | |||||||||||
5 | Güncel uluslararası sorunlara bilimsel çözümler bulma yeteneğinin geliştirilmesi. | |||||||||||
6 | Öğrencilerin çatışma ve müzakere yöntem ve tekniklerini, çatışmanın doğasını anlama, bu çatışmalara yönelik müzakerenin ana konseptlerini ve çözüm yöntemlerini öğretmek ve anlamalarını sağlamak. | |||||||||||
7 | Öğrencilerin sunum hazırlama ve sunuş yeteneklerinin geliştirilmesi. | |||||||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |