Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika | CEK 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dar anlamda çalışma hayatında, geniş anlamda ise tüm toplum hayatında ortaya çıkan sosyal sorunları tarihsel ve düşünsel temelleriyle birlikte tahlil etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri üretmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın kavramsal, tarihsel ve teorik arka planı, ulusal ve uluslararası tarafları, yoksul, işsiz, kadın, çocuk, engelli, yaşlı gibi dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar, eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, gelir dağılımı, konut, çevre gibi alanlara yönelik güncel tartışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramı ve hedefleri | Ders Notları |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar | Ders Notları |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Ders Notları |
4 | Küreselleşme bağlamında sosyal politikanın günümüze değin geçirdiği dönüşüm | Ders Notları |
5 | Sosyal politikanın ulusal tarafları | Ders Notları |
6 | Sosyal politikanın uluslararası tarafları | Ders Notları |
7 | Yoksullukla mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
8 | Sosyal dışlanma ile mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
9 | ARA SINAV | Ders Notları |
10 | İşsizlik ve sosyal politika | Ders Notları |
11 | Kadınlara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
12 | Engelliler ve eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
13 | Yaşlılara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
14 | Sosyal politikada güncel tartışmalar | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cihan Selek Öz, Sosyal Politika Basılmamış Ders Notları Sinem Yıldırımalp, Sosyal Politika Basılmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | ALCOCK, Pete, Margaret May and Karen Rowlingson (2011), Sosyal Politika: Kuramlar ve Uygulamalar, Siyasal Kitabevi, Ankara. ALPER, Yusuf ve Aysen Tokol (2016), Sosyal Politika, Dora Basım, Yedinci Baskı, Bursa. DEDEOĞLU, Saniye ve Adem Yavuz Elveren, 2000’ler Türkiye’sinde Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet Güven, H. Sami; Sosyal Politikanın Temelleri; Ezgi Kitapevi; Bursa; 1995. KORAY, Meryem (2012), Sosyal Politika, İmge Kitabevi, Dördüncü Baskı, Ankara. ÖZDEMİR, Süleyman (2004), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın no: 2004-69, İstanbul. SALLAN GÜL, Songül (2006), Sosyal Devlet Bitti, Yasasın Piyasa! Yeni Liberalizm ve Muhafazakârlık Kıskacında Refah Devleti, Ebabil Yayınları, Ankara. SAPANCALI, Faruk (2005), “Avrupa Birliği’nde Sosyal Dışlanma Sorunu ve Mücadele Yöntemleri”, Çalışma ve Toplum, 2005/3, s. 51-106. ŞENKAL, Abdülkadir (2005), Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Basım, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |