Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maliye Politikası | MLY 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Kadriye İZGİ ŞAHPAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin ekonomik istikrar, ekonomik büyüme ve kalkınma ve gelir dağılımı gibi makroekonomik hedeflere ulaşmada maliye politikasının yerini anlamaları ve para politikası ile karşılaştırmalı olarak analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste maliye politikasının amaçları, araçları, çeşitleri ve ekonomik, sosyal ve diğer amaçlara erişmek için nasıl bir maliye politikası kullanılması gerektiği, dışa kapalı ve dışa açık ekonomilerde etkinliği para politikası ile karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Maliye politikasına ilişkin kavramsal çerçeveyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Maliye politikasının amaçlarını ve araçlarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Maliye politikasının makroekonomik istikrarı sağlamadaki işlevini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye´de maliye politikası uygulamalarına örnek verir ve sonuçlarını analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Ekonomik gelişmelerde maliye politikasının etkisini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maliye politikasının gelişimi ve iktisat politikasıyla ilişkisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Maliye Politikasının Araçları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Kamu Ekonomik Faaliyetleri ve Vergi Yükü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | İMaliye Politikasına İlişkin İktisadi Görüşler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Maliye Politikası ve Milli Gelir Dengesi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Ekonomik İstikrarın sağlanmasında Para ve Maliye Politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | ARASINAV | |
8 | Maliye Politikası uygulamasında yöntemler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Enflasyon ve maliye politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Durgunlukla Mücadelede Maliye politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Stagflasyonla Mücadelede Maliye Politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Maliye Politikası ve Gelir Dağılımı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Ekonomik Büyüme ve kalkınmayı Sağlamada Maliye Politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Türkiye´de Ekonomik İstikrar ve Maliye Politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Temel Gürdal ve Cahit Şanver, Maliye Politikası,Sakarya:2012 |
Ders Kaynakları | Abuzer PINAR, Maliye Politikası, Teori ve Uygulama, 3. Baskı, Ankara: Naturel, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Maliye politikasına ilişkin kavramsal çerçeveyi kavrar. | |||||||||||
2 | Maliye politikasının amaçlarını ve araçlarını öğrenir. | |||||||||||
3 | Maliye politikasının makroekonomik istikrarı sağlamadaki işlevini irdeler. | |||||||||||
4 | Türkiye´de maliye politikası uygulamalarına örnek verir ve sonuçlarını analiz eder. | |||||||||||
5 | Ekonomik gelişmelerde maliye politikasının etkisini ayırt eder. | |||||||||||
6 | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
10 | ||||||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 12 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 6 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |