Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Denetim | SBK 437 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Muttaki Ünlü |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetimin bir süreci olarak denetimin işlevsel kılınması araç ve süreçlerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste denetim araçları ve Türk kamu yönetiminin denetlenmesinde kullanılan araç ve yöntemler ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Denetimin işleyişini bilir ve önemini ödevlerle ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yönetim fonksiyonları içinde denetimi eleştirel bir bakışla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kamu yönetiminde kullanılan denetim türleri ve yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Denetim sisteminin içinde bulunduğu sorunları tanır, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Denetim uygulamalarındaki değişimin gerekliliğini ve yeni denetim sistemi hakkında öneriler geliştirebilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | 5018 sayılı Kanunla gelen yeni denetim sistemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denetim kavramı, içeriği ve yönetim içindeki önemi | Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, İstanbul, 1998, s. 232-248 |
2 | Denetim türleri, denetimin işleyişi | Nuri Tortop, Burhan Aykaç, Eyüp G. İsbir, Yönetim Bilimi, Yargı Yayınevi, Ankara, 1999s. 157-190,Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2007, s. 307-332 |
3 | Siyasal denetim | Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yayınları, 6. Baskı, İstanbul, 2000,Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yayınları 4. Baskı, Ankara, 1995, s. 271-276 |
4 | İdari denetim, hiyerarşik ve vesayet denetimi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2007, s. 316-317 |
5 | Yargı denetimi | Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 4. Baskı, 2004, s. 335-337 |
6 | Ombudsman denetimi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2007, s. 317-322, Kemal Özden, Ombudsman Yeni Yönetim Anlayışı İçin Bir Model, Tasam Yayınları, 2005. |
7 | Kamuoyu denetimi ve yolları | Musa Eken, Yönetimde Şeffaflık, Sakarya Kitabevi, 2006 |
8 | Bilgi edinme hakkı | Musa Eken, Yönetimde Şeffaflık, Sakarya Kitabevi, 2006 |
9 | ARASINAV | |
10 | Hesap verebilirlik | Musa Eken, Yönetimde Şeffaflık, Sakarya Kitabevi, 2006 |
11 | Performans Denetimi- I | Hamza Ateş ve Dilek Çetin, ?Kamuda Performans Yönetimi ve Performansa Dayalı Bütçe?, Çağdaş Kamu Yönetimi II, Nobel Yayın Dağıtım, 2004, Ankara, s. 255-288 |
12 | Performans denetimi- II | Hamza Ateş ve Dilek Çetin, ?Kamuda Performans Yönetimi ve Performansa Dayalı Bütçe?, Çağdaş Kamu Yönetimi II, Nobel Yayın Dağıtım, 2004, Ankara, s. 255-288 |
13 | Denetim anlayışındaki dönüşüm | Hamza Al, ?Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Türk Kamu Yönetiminde Yeni Denetim Yaklaşımları? Kamu Yönetimi Yazıları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007, s. 1-23 |
14 | Karşılıklı etkilenme ve reform çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis üzerinden paylaşılan ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Denetimin işleyişini bilir ve önemini ödevlerle ortaya koyar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Yönetim fonksiyonları içinde denetimi eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Kamu yönetiminde kullanılan denetim türleri ve yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Denetim sisteminin içinde bulunduğu sorunları tanır, yorumlar. | |||||||||||
5 | Denetim uygulamalarındaki değişimin gerekliliğini ve yeni denetim sistemi hakkında öneriler geliştirebilir ve analiz eder. | 5 | 5 | |||||||||
6 | 5018 sayılı Kanunla gelen yeni denetim sistemini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |