Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Siyasal Düşünceler | SBK 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Elif MADAKBAŞ, Res. Assist. Tuğrul KORKMAZ, Res. Assist. Dilşad TÜRKMENOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere 20. yüzyıl siyasi düşüncesini daha önce üretilmiş siyasi düşünceler ışığında tanıtmak ve özellikle çağdaş siyasi düşünce ile çağdaş ideolojiler arasındaki bağlantıları göstermektir. |
Dersin İçeriği | Liberalizm ve türleri; sosyal demokrasi ve dönüşümü; muhafazakarlık ve yeni-muhafazakarlık; demokrasi-kapitalizm; Rawls; Hayek; Nozick |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fransız Devrimi'nin anlamı ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Özellikle söz konusu siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Liberal devlet ve sosyal devlet anlayışlarını ve farklarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Farklı siyasal düşünce ve ideolojilerin (Her bir siyasal ideolojinin) toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset bilimi, siyaset felsefesi ve siyasal düşünce tarihi: Benzerlikler ve farklılıklar | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara, ss.1-22., |
2 | Sieyes, Fransız Devrimi: Nedenler, süre. aktörler ve sonuç Liberalizm ve liberal demokrasi | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), |
3 | Babeuf, Fransız Devrimi'ne tepki: Burke, Comte | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020). |
4 | Fichte, Hegel ve Constant | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020),.), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020) |
5 | Tocqueville | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020). |
6 | Ütopik sosyalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
7 | Marxisme | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
8 | Marxisme | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
9 | ARASINAV | |
10 | Anarşizm, ihtilacı sendikalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
11 | Faşizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
12 | Nasyonal-sosyalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
13 | Liberal devlet, Sosyal devlet | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
14 | Liberal devlet, Sosyal devlet | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler |
Ders Kaynakları | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fransız Devrimi'nin anlamı ve önemini kavrar | 5 | ||||||||||
2 | Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | 5 | ||||||||||
3 | Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | 5 | ||||||||||
4 | Özellikle söz konusu siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | 5 | ||||||||||
5 | Liberal devlet ve sosyal devlet anlayışlarını ve farklarını kavrar. | 5 | ||||||||||
6 | Farklı siyasal düşünce ve ideolojilerin (Her bir siyasal ideolojinin) toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |