Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | EKO 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Aydın |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin sayısal verilerle düşünmesine ve sayıların arkasında yatanları anlayarak yorumlamasına yardımcı olmayı, öğrencinin gerekli olduğu durumda uygun veri çözümleme yöntemini seçerek kullanabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders veri analiz etme yöntemlerini, sayısal verileri inceleyen kuram ve teknikleri, iktisadi endeksleri, ekonomik seri ve parametrelerin yorumlanmasını, Olasılık dağılımlarının ve ihtimal hesaplarının yapılması ve bunların iktisat, işletme ve yönetim faaliyetlerinde kullanıldığı alanları kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik ile İlgili Bazı Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Veri, Değişken ve Ölçme Türleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Tablo ve Grafik Yapım Yöntemi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Ortalamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Değişkenlik ve Bölünme Şekli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Olasılık Teorisi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Kesikli Olasılık Dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Sürekli Olasılık Dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | ARA SINAV | |
10 | Örnekleme Yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | İstatistik Tahmin ve Hipotez Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Parametrik Olmayan Testler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | İndeksler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Münevver Turanlı, Selahattin Güriş, Temel İstatistik , DER Yayınları |
Ders Kaynakları | Serper, Ö.(2004), Uygulamalı İstatistik I ve Uygulamalı İstatistik II, Bursa:Ezgi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | |||||||||||
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | |||||||||||
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | |||||||||||
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | |||||||||||
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |