Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar | MLY 401 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, dünyada sanayileşme ve nüfus artışının beraberinde getirdiği ve giderek daha fazla önem kazanan çevre ekonomisi ve çevreyi koruma ve daha yaşanır hale getirebilmek için nasıl mali politikalar izleneceği konularında bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste çevrenin önemi, ekonomik yapısı, kirlenme ve temizleme maliyetleri, dışsallıkları ve çevre duyarlılığı için nasıl bir mali politika izlenmesi gerektiği gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre Sorunlarını ve bu sorunlara çözüm amavıyla uygulanan Çevre Politikalarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkilerini analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Yaşam düzeyi ve çevre arasındaki ilşkiyi karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
4 | Çevre kirliliğinden doğan dışşallıkları öğrenir ve bunların içselleşitme politiklarını karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Emisyon Ticareti ve Emisyon Vergilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Çevre koruma konusundaki uluslararası mali politilakalar ile anlaşmaları ve bunların çevre üzerindeki etkisini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Sorunları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Kentleşme ve Sanayileşme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Çevre Kirlenmesi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Yaşam Düzeyi ve Çevre Politikası | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Kentleşme-Ekonomi İlişkileri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Kentleşmenin Toplumsal Maliyeti, Kentleşme Olgusu ve Kaynak Sorunu | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Arasınav | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Kentleşme Olgusu ve Çevre Sorunları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Piyasa Ekonomisi; Doğal Kaynaklar ve Ekonomik Faaliyetler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Kamusal Mallar, Hizmet ve Dışsallıklar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkileri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Fayda Maliyet Analizi; Kirlilik Kontrolü ile İlgili Ekonomik Yaklaşımlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Ekonomik Büyüme ve Çevre Korunması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Genel Değerlendirme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Sorunlarına Ekonomik Yaklaşımlar ve Optimal Arayışları , Özcan Dağdemir 2010 |
Ders Kaynakları | Public Policies for environmental protection, Paul R. Portney and Robert N. Stavins, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre Sorunlarını ve bu sorunlara çözüm amavıyla uygulanan Çevre Politikalarını öğrenir, | 5 | |||||||||||
2 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkilerini analiz eder, | 5 | |||||||||||
3 | Yaşam düzeyi ve çevre arasındaki ilşkiyi karşılaştırır, | 5 | |||||||||||
4 | Çevre kirliliğinden doğan dışşallıkları öğrenir ve bunların içselleşitme politiklarını karşılaştırır, | 5 | |||||||||||
5 | Emisyon Ticareti ve Emisyon Vergilerini değerlendirir | 5 | |||||||||||
6 | Çevre koruma konusundaki uluslararası mali politilakalar ile anlaşmaları ve bunların çevre üzerindeki etkisini bilir, | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |