Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Ekonomisi | MLY 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes Tekşan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı arasında kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikroekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak irdelenmesdir. |
Dersin İçeriği | Kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların analizi bu dersin içeriğini oluşturmaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisine ilişkin doktriner görüşleri açıklar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Kamu kesiminin yapısını analiz eder. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kamu kesiminin büyüklüğünü ve bilieşiminin ölçülmesi sorununu kavrar. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Piyasa ekonomisinin işleyişini etkinlik ve adalet ikilemiyle ilişkili olarak analiz eder. | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal fayda ve maliyet kavramlarını kavrar. | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Piyasa aksaklıklarını ve bunların giderilmesinde kamu kesiminin rolünü açıklar. | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Gelir dağılımını ve gelirin yeniden dağılımı politikalarının analizini yapar. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Devletin başarısızlığının teorik ve pratik sonuçlarını kavrar. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Oylama kurallarını ve siyasal karar alma süreçlerini analiz eder. | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Eksik rekabetin sonuçlarını kamu ekonomisi perspektifinden kavrar. | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisi Disiplinine Tarihsel ve Analitik Bakış | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Devlet-Ekonomi İlişkisine Dair Temel Yaklaşımlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Refah Ekonomisi: Kriter Etkinlik Olunca | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Refah Ekonomisi: Toplum tercihleri Farklılaşınca | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Kamusal Mallar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | ARASINAV | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Kamusal Malların Finansmanı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Uluslararası Kamusal Mallar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Dışsallıklar ve Dışsallıkların Kamusal Çözümleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Dışsallıkların Özel Çözüm Yolları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Asimetrik Bilgi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Eksik Rekabet: Monopol ve Doğal Tekel | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Politik Ekonomi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Savaşan, Fatih (2014), Piyasa Başarısızlığından Devletin Başarısızlığına Kamu Ekonomisi, 4. Baskı, Bursa: Dora Yayıncılık Bulutoğlu K., (2008), Kamu Ekonomisine Giriş, 7. Baskı, Ankara: Maliye ve Hukuk Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisine ilişkin doktriner görüşleri açıklar. | ||||||||||||
2 | Kamu kesiminin yapısını analiz eder. | ||||||||||||
3 | Kamu kesiminin büyüklüğünü ve bilieşiminin ölçülmesi sorununu kavrar. | ||||||||||||
4 | Piyasa ekonomisinin işleyişini etkinlik ve adalet ikilemiyle ilişkili olarak analiz eder. | ||||||||||||
5 | Sosyal fayda ve maliyet kavramlarını kavrar. | ||||||||||||
6 | Piyasa aksaklıklarını ve bunların giderilmesinde kamu kesiminin rolünü açıklar. | ||||||||||||
7 | Gelir dağılımını ve gelirin yeniden dağılımı politikalarının analizini yapar. | ||||||||||||
8 | Devletin başarısızlığının teorik ve pratik sonuçlarını kavrar. | ||||||||||||
9 | Oylama kurallarını ve siyasal karar alma süreçlerini analiz eder. | ||||||||||||
10 | Eksik rekabetin sonuçlarını kamu ekonomisi perspektifinden kavrar. | ||||||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |