Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analog Elektronik | EEP 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronikte kullanılan yarıiletken malzemeleri ve özelliklerini tanıyabilme, diyotlar ve çeşitlerinin yapı ve özelliklerini kavrayabilme, Diyot devrelerini analiz edebilme, BJT´lerin yapı, özellik, çeşit, çalışma prensiplerini ve ön gerilimlenmesini kavrayabilme, FET´lerin yapı, özellik, çeşit, çalışma prensiplerini öğrenme, Transistörlerin kullanım amaçlarını kavrayabilme, Temel Opamp uygulamaları gerçekleştirebilme |
Dersin İçeriği | Yarıiletken Dyotlar, Diyot Uygulamaları, Transistörler ve Yapısı, BJT Transitör DC ve AC Analizleri, İşlemsel yükseltecin (opamp) yapısı ve çalışması, Temel OPAMP devreleri, Diğer yarı iletken elemanlar ve kullanım yerleri (SCR, SCS, Diyak, Triyak) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yarıiletken diyotları ve çeşitlerini tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Yarıiletken diyotlarla devre analizleri yapabilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Transistöreleri ve yapısını bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Transistörlerin kullanım amaçlarını tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | BJT Transistörlerinin DC analizini yapabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Temel OPAMP devre ugulamaları gerçekleştirebilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yarıiletken Dyotlar | |
2 | Diyot Uygulamaları-I: Seri-Paralel Devreler | |
3 | Diyot Uygulamaları-II: Yarım-Tam Dalga Doğrultma | |
4 | Diyot Uygulamaları-III: Kırpıcı ve Kenetleme Devreleri | |
5 | Özel Amaçlı Diyotlar: Zener diyot, LED, PIN diyot, Foto diyot, varikap diyot yapıları ve özellikleri | |
6 | Zener Diyot Uygulamaları | |
7 | Transistörler ve Yapısı: BJT Karakteristikleri ve Parametreleri | |
8 | Transistörler ve Yapısı: FET/MOSFET Karakteristikleri ve Parametreleri | |
9 | BJT Transistörün Yükselteç ve Anahtarlama Elemanı Olarak Kullanılması | |
10 | BJT Transitör DC Analizi | |
11 | BJT Transistör AC Analizi | |
12 | İşlemsel yükseltecin (opamp) yapısı ve çalışması | |
13 | Temel Opamp devreleri | |
14 | Diğer yarı iletken elemanlar ve kullanım yerleri (SCR, SCS, Diyak, Triyak) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert Boylestad, Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, MEB Yayınları |
Ders Kaynakları | Floyd, Thomas L. Electronic devices: conventional current version. PEARSON Prentice hall, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yarıiletken diyotları ve çeşitlerini tanır. | |||||||||||
2 | Yarıiletken diyotlarla devre analizleri yapabilir. | |||||||||||
3 | Transistöreleri ve yapısını bilir. | |||||||||||
4 | Transistörlerin kullanım amaçlarını tanır. | |||||||||||
5 | BJT Transistörlerinin DC analizini yapabilir. | |||||||||||
6 | Temel OPAMP devre ugulamaları gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 342 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |