Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik Teknolojisine Giriş | EEP 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektriksel büyüklükler, temel elektrik kanunları, ölçme kavramları, ölçü aletlerinin yapıları, ölçme alanlarının genişletilmesi, kullanım alanları ve bağlantı şekilleri, elektrik/elektronik devre elemanları, baskı devre tasarlama ve çıkarma, lehimleme tekniklerine ilişkin olarak bilgi, beceri ve anlayış kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Temel elektriksel kavramları, Elektrik/elektronik devre elemanları, Anolog ve dijital ampermetre, voltmetre, ohmmetre ve osilaskop yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı, Elektrik/elektronik devre elemanları testleri, Elektronik devre şeması okuma, doğrultma devreleri, pasif filtre ve regülatör devre uygulamaları, baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devre çıkarılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel elektriksel kavramları ve elektrik kanunlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Ölçü aletlerinin yapısını, çeşitlerini ve kullanımını açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Farklı ölçü aletlerini çeşitli ölçümlerde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sinyal üreteçlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını test eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | Temel elektrik/elektronik devreleri kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temell kavramlar | |
2 | Akım, gerilim ve direnç | |
3 | Doğru akım (doğru akımın elde edilişi, doğru akım kaynakları) | |
4 | Ohm kanunu, enerji ve güç | |
5 | Seri devreler, paralel devreler, Kirchhoff akım ve gerilim kanunları | |
6 | Karışık devreler | |
7 | Alternatif akım ve gerilim | |
8 | Kondansatörler ve kondansatörlerin seri, paralel ve karışık bağlanmaları | |
9 | Bobinler ve bobinlerin seri, paralel ve karışık bağlanmaları | |
10 | Manyetizma | |
11 | Elektrik ve elektronikte iş güvenliği | |
12 | Güç Kaynakları | |
13 | Baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devrenin plakete aktarılması yöntemleri | |
14 | Havya ve lehim özellikleri, lehimleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Boz, Ali Fuat, Temel Elektronik Ders notları [2] Bayram, Harun. Temel Elektronik, Bursa, 1998 [3] L. Nashelsky and R. Boylestad, Electronics Devices and Circuit Theory, Prentice-Hall,1999. [4] Türköz, Mehmet Sait, Temel Elektronik, Birsen Yayınevi, 1998 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel elektriksel kavramları ve elektrik kanunlarını açıklar. | |||||||||||
2 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını tanımlar. | |||||||||||
3 | Ölçü aletlerinin yapısını, çeşitlerini ve kullanımını açıklar. | |||||||||||
4 | Farklı ölçü aletlerini çeşitli ölçümlerde kullanır. | |||||||||||
5 | Sinyal üreteçlerini kullanır. | |||||||||||
6 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını test eder. | |||||||||||
7 | Temel elektrik/elektronik devreleri kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |