Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | BYP 209 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (MS Access) görsel arayüzü ve SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak |
Dersin İçeriği | Klasik Dosya sistemi, veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, MS Access görsel arayüzü kullanımı, tablo tasarımı, anahtarlar, ilişkiler, form oluşturma, sorgu oluşturma, SQL komutları ile tablo oluşturma, SQL komutları ile veri girme, güncelleme,silme, SQL komutları temel sorgulama işlemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Dosya Sistemi genel yapısını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Veri tabanı temel kavramlarını bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Veri tabanı sistemleri alt yapısını ve veri modellerini bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bir sistemin veri tabanı tasarımını gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | MS Access veri tabanı yönetim sistemi uygulama programını veritabanı oluşturabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | MS Access görsel arayüzünü kullanarak tablolar oluşturabilir, oluşturulan tablolar arasında ilişkiler gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Tablolara veri girmek, güncellemek ve silmek için form sayfaları oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | MS Access görsel arayüzünü kullanarak sorgular oluşturabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | MS Access ‘da makro oluşturabilir, MS Access özelliklerini değiştirebilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | MS Access ‘da SQL (Yapısal Sorgulama Dili) komutlarını kullanarak tablo oluşturabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
11 | MS Access ‘da SQL komutlarını kullanarak kayıt ekleyebilir, güncelleyebilir, silebilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | MS Access ‘da SQL komutlarını kullanarak kayıtlar üzerinde temel sorgular gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik dosya sistemi temel özellikleri, avantajları, dezavantajları, Veritabanı sistemleri genel yapısı ve özellikleri | |
2 | Temel veritabanı kavramları(tablo, alan, kayıt v.b.), veritabanı sistemleri avantajları, dezavantajları, Veri modelleri, veritabanı yazılımları, donanım alt yapısı | |
3 | Veritabanı tasarımı, normalizasyon işlemleri, tasarım sırasında dikkat edilecek noktalar, örnek uygulama | |
4 | MS Access kurulumu, arayüz kullanımı,MS Access ‘da veritabanı oluşturma | |
5 | MS Access görsel arayüzünde sihirbaz kullanarak tablo oluşturma, anahtar tanımlama (birincil anahtar, aday anahtar, yabancı anahtar) | |
6 | MS Access veri tipleri, görsel arayüzde tasarım görünümünde tablo oluşturma, Alan özellikleri, var olan tabloya alan ekleme, alan silme, birincil anahtar ve aday anahtar oluşturma | |
7 | MS Access görsel arayüzünü kullanarak tablolar arasında ilişki (birebir, birçok) oluşturma, var olan ilişkileri düzenleme ve silme | |
8 | Veri sayfası görünümü kullanarak tablolara kayıt ekleme, kayıtların listelenmesi, kayıtlar içerisinde veri aranması, sihirbaz kullanarak form oluşturma | |
9 | MS Access ’da sihirbaz kullanarak sorgu oluşturma, tasarım görünümünde sorgu oluşturma, sorgu tasarımında kısıt kullanma, sorgu tasarım ekranına alan ekleme ve alan silme | |
10 | Kayıt ekleme, kayıt güncelleme ve kayıt silme sorguları, oluşturulmuş sorguların çalıştırılması | |
11 | Tasarım görünümünde form oluşturma, araç kutusu, form sayfasına nesne ekleme, Nesneleri özelliklerini kontrol etme | |
12 | MS Access ’da Makro oluşturma, form sayfasındaki nesnelere makro ekleme, MS Access uygulama programına başlangıç formu ekleme | |
13 | SQL (Yapısal Sorgulama dili) temel özellikleri, MS Access ‘da Sorgulama ekranında SQL komutları ile tablo oluşturma | |
14 | MS Access ‘da Sorgulama ekranında SQL komutları ile tabloya kayıt ekleme, kayıt güncelleme,kayıt silme ve temel sorgulama işlemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.adamyo.sakarya.edu.tr, Sakarya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Dosya Sistemi genel yapısını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir | |||||||||||
2 | Veri tabanı temel kavramlarını bilir | |||||||||||
3 | Veri tabanı sistemleri alt yapısını ve veri modellerini bilir | |||||||||||
4 | Bir sistemin veri tabanı tasarımını gerçekleştirebilir | |||||||||||
5 | MS Access veri tabanı yönetim sistemi uygulama programını veritabanı oluşturabilir | |||||||||||
6 | MS Access görsel arayüzünü kullanarak tablolar oluşturabilir, oluşturulan tablolar arasında ilişkiler gerçekleştirebilir | |||||||||||
7 | Tablolara veri girmek, güncellemek ve silmek için form sayfaları oluşturabilir | |||||||||||
8 | MS Access görsel arayüzünü kullanarak sorgular oluşturabilir | |||||||||||
9 | MS Access ‘da makro oluşturabilir, MS Access özelliklerini değiştirebilir | |||||||||||
10 | MS Access ‘da SQL (Yapısal Sorgulama Dili) komutlarını kullanarak tablo oluşturabilir | |||||||||||
11 | MS Access ‘da SQL komutlarını kullanarak kayıt ekleyebilir, güncelleyebilir, silebilir | |||||||||||
12 | MS Access ‘da SQL komutlarını kullanarak kayıtlar üzerinde temel sorgular gerçekleştirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |