Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal İletişim ve Birlikte Çalışma | BYP 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin iletişim kavramı, kurumlarda iletişimin önemi ve iletişim biçimleri konularını kavramaları, gruplarda iletişim şekilleri ve takım çalışması uygulama adımlarını bilmesi, kurumsal iletişimde teknolojinin rolünün açıklayabilmeleri ve MS Outlook programını kullanarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirebilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | İletişim Kavramı ve İletişimi Etkileyen Faktörler, İletişim Kazaları, Kurumlarda İletişim Biçimleri, Gruplarda İletişim ve Takım Çalışması, Kurumsal İletişimde Kullanılan Teknolojik Araçlar, MS Outlook Programı Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişimi Etkileyen Faktörler, İletişim Kazalarını bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kurumlarda İletişim Şekillerini açıklar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Gruplarda İletişim ve Takım Çalışması uygulama adımlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Etkin iletişimi etkileyen faktörleri ve iletişimi iyileştirme yollarını açıklar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kurum kültürü kavramını bilir, kurum kültürü oluşturmada iletişimin rolünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
6 | MS Outlook Programında E-posta hesabı kurar, çeşitli e-posta işlemlerini gerçekleitirebilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | MS Outlook Programında adres defteri uygulamalarını ve yazdırma ayarlarını yapabiliir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | MS Outlook Programında takvim uygulamaları, zaman-toplantı planmala ve ilgililere görev atama işlemlerini gerçekleştirebilir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Linux ve Unix ortamlarında çalışan araçları tanır, Thunderbird programını kurar ve benzer e-posta uygulamalarını gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı, genel iletişim, iletişim kazaları | |
2 | Kurumsal iletişimin önemi, amacı, niteliği, yapısal özellikleri | |
3 | Kurumsal ilt. ve birlikte çalışma tarihsel gelişimi, öğrenen organizasyona geçiş süreci | |
4 | Kurumlarda iletişimin boyutları ve iletişim biçimleri | |
5 | Gruplarda iletişim | |
6 | Takım çalışması ve ilgili örnek olay | |
7 | Kurumsal çatışma yönetimi | |
8 | Etkin iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi iyileştirme yolları | |
9 | Kurum kültürü ve Kurumsal İletişimin rolü | |
10 | İletişimsizlik üzerine örnek olay incelemesi | |
11 | Kurumsal iletişimde kullanılan teknolojik araçlar, MS Outlook´a giriş | |
12 | E-posta işlemleri, adres defteri, yazdırma ve klasör işlemleri | |
13 | Takvim-MS Outlook ile zamanı yönetme, kişiler, görevler, notlar ve günlük | |
14 | Linux ve Unix ortamlarında çalışan araçlar: Thunderbird, Evolution programlarını inceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] "Kurumsal İletişim ve Birlikte Çalışma" Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı |
Ders Kaynakları | [2] Yrd.Doç.Dr. Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Cumhur Erdönmez; Genel ve Teknik İletişim; Seçkin Yayıncılık [3] Prof.Dr. Üstün Dökmen; İletişim Çatışmaları ve Empati; Sistem Yayıncılık [4] Yrd.Doç.Dr. Hasan Tutar; Örgütsel İletişim; Seçkin Yayıncılık [5] Yrd. Doç. Dr. Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz; Genel İletişim Kavramlar ve Modeller; Seçkin Yayıncılık [6] Katherine Murray; MS Office 2007ye İlk Bakış, 3.Bölüm: İletişim ve İşbirliği; Arkadaş Yayınevi [7] John Pierce ve Diğerleri; 2007 Microsoft Office System, 6.Bölüm: Outlook ; Microsoft Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişimi Etkileyen Faktörler, İletişim Kazalarını bilir |
2 | Kurumlarda İletişim Şekillerini açıklar |
3 | Gruplarda İletişim ve Takım Çalışması uygulama adımlarını bilir |
4 | Etkin iletişimi etkileyen faktörleri ve iletişimi iyileştirme yollarını açıklar |
5 | Kurum kültürü kavramını bilir, kurum kültürü oluşturmada iletişimin rolünü açıklar |
6 | MS Outlook Programında E-posta hesabı kurar, çeşitli e-posta işlemlerini gerçekleitirebilir |
7 | MS Outlook Programında adres defteri uygulamalarını ve yazdırma ayarlarını yapabiliir |
8 | MS Outlook Programında takvim uygulamaları, zaman-toplantı planmala ve ilgililere görev atama işlemlerini gerçekleştirebilir |
9 | Linux ve Unix ortamlarında çalışan araçları tanır, Thunderbird programını kurar ve benzer e-posta uygulamalarını gerçekleştirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |