Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşlem Tabloları | BYP 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | MS Office Excel programı bu dersi alan öğrencilere, çeşitli kurumların ortak olarak gereksinim duyduğu kayıtların nasıl tutulduğunu anlayabilmelerini, verileri listeler halinde düzenleyebilmelerini, özetlenmesini, karşılaştırılmasını ve grafiksel biçimde sunmasını çeşitli uygulamalar ile gerçekleştirebilmelerine imkan verir. |
Dersin İçeriği | MS Office Excel programında bulunan ikonlarını ve görevlerini tanıma, birden fazla çalışma sayfası ile çalışma, hücreler / sayfalar arasında formüllerle bağlantı sağlama, veri girişi yaparak koşullu tablolar ve özet tablolar oluşturma, analizler yapabilme, fonksiyonların sözdizimi kuralını öğrenebilme ve formüllerle çalışma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verileri kayıt altına alarak saklamayı gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yerinde kararlar verebilmek için analizler yapabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Tablolara profesyonel görünüm kazandırabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Verileri etkin ve hızlı kullanabilmeyi gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Tablolarda özet çıkarabilir | Beyin Fırtınası, | |
6 | Formüller kullarak işlevleri kolayca ve kısa zamanda hazırlayabilir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Bilgileri iş yerleri içindeki veya dışındaki kaynaklarla paylaşmayı gerçekleştirebilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ofis düğmesinde bulunan başlıca ikonlar ve görevleri | |
2 | Birden fazla çalışma kitabı ile çalışma, Sayfa sekmeleri, Hücre işlemleri, Satır ve sütun işlemleri, Excel´de kısayollar ve işlev tuşları | |
3 | Hücre biçimi, Veri girişi, Hücreleri doldurmak için doldurma tutamacını kullanma | |
4 | Hücrelerde bilgi yapısı, Hücrelere açıklama eklemek, Formüllere genel bakış, Formülün parçaları, Formüllerde işlem sırası | |
5 | Formül paleti ile çalışma, Formülleri düzenlemek, Hata değerlerini anlamak, Hata mesajlarının olası nedenleri ve önerilen eylemler | |
6 | Tablolarla çalışma, Koşullu biçimlendirme ile çalışma, Renk ölçekleri kullanarak hücre biçimlendirme uygulamaları, Koşullu biçimleri temizleme | |
7 | Grafiklerle çalışmak (1) Yeni bir grafik yaratmak, Grafik türünü belirlemek, Grafiklerin görünümünü değiştirmek | |
8 | Grafiklerle çalışmak (2) Grafik Türleri | |
9 | Grafiklerle çalışmak (3) Grafiğin düzen veya stilini değiştirme, El ile grafik öğelerinin düzenini değiştirme, El ile grafik öğelerinin stilini değiştirme, Bir grafiği, grafik şablonu olarak kaydetme, Bir grafik şablonunu kaldırma veya silme | |
10 | İşlevlerle çalışmak (1) Mantıksal fonksiyonlar, "ve", "eğer" fonksiyonunun kullanımı, Örnek uygulamalar | |
11 | İşlevlerle çalışmak (2), "birleştir", "büyükharf", "küçükharf", "değiştir", "lira", "metneçevir", "özdeş" fonksiyonlarının kullanımı | |
12 | İşlevlerle çalışmak (3), "soldan", "sağdan", "uzunluk", "yazım.düzeni", "yerinekoy" , "yinele" fonksiyonlarının kullanımı | |
13 | Örnek Uygulama | |
14 | Örnek Uygulama çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Adapazarı Meslek Yüksekokulu "İşlem Tabloları" Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Katherine Murray; MS Office 2007ye İlk Bakış,Bölüm 2.5, Arkadaş Yayınevi [3] John Pierce ve Diğerleri; 2007 Microsoft Office System, 4.Bölüm: Excel ; Microsoft Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verileri kayıt altına alarak saklamayı gerçekleştirebilir | |||||||||||
2 | Yerinde kararlar verebilmek için analizler yapabilir | |||||||||||
3 | Tablolara profesyonel görünüm kazandırabilir | |||||||||||
4 | Verileri etkin ve hızlı kullanabilmeyi gerçekleştirebilir | |||||||||||
5 | Tablolarda özet çıkarabilir | |||||||||||
6 | Formüller kullarak işlevleri kolayca ve kısa zamanda hazırlayabilir | |||||||||||
7 | Bilgileri iş yerleri içindeki veya dışındaki kaynaklarla paylaşmayı gerçekleştirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |