Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Büro Yönetimi ve İletişim BSP 116 2 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere büroları tanıtmak, büro hizmetlerini öğretmek ve büro yönetimi ve örgütsel davranış konuları ile ilgili temel bilgiler verilerek büro yöneticiliğine hazırlamak

Dersin İçeriği

Büro Yönetimi süreci dahilinde işlerin, çalışanların, ekipman ve gereçlerin etkin düzenlenmesi, bireylerin kişilik ve davranışları çerçevesinde işe alıştırılması, dosyalama ve arşiv hizmetleri, gruplar ve örgütsel davranış kuramları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Büro ve büro türlerini bilir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Büroların ergonomik tasarımını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
4 Örgüt şemalarını çizebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
5 İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Etkin iletişimin önemini kavrar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
7 Zaman yönetiminin önemini kavrar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Büro Yönetimi Kavramları ve Büro Türleri
2 Büroların ve Büro İşlerinin Organizasyonu
3 Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri
4 İş Analizi, İş Değerlemesi Ve Performans Analizi
5 Örgütlerde Evrak Dosya ve Arşiv Hizmetleri, İş Yazışmaları
6 Büro Gereç ve Makineleri
7 Büro ve İş Yerlerinde Çalışma Koşulları, Yerleşme Düzenleri ve İşe Alıştırma
8 Bürolarda Hareket Ekonomisi, Ergonomi, Bürolarda Kalite ve Verimlilik
9 Bürolarda Etkili Zaman Kullanımı
10 İletişim, İletişim Engelleri, Örgütlerde Haberleşme Etkinliğinin Sağlanması
11 Davranış bilimleri ve yönetim süreci
12 Davranış Kuramları
13 Grup Dinamikleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A.
[2] Fikret AR , Büro Yönetim Teknikleri , Ankara , 1999

Ders Kaynakları

[3] Erol Eren (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Büro ve büro türlerini bilir
2 Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar
3 Büroların ergonomik tasarımını açıklar
4 Örgüt şemalarını çizebilir
5 İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar
6 Etkin iletişimin önemini kavrar
7 Zaman yönetiminin önemini kavrar
8 Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
Toplam 25
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 20 40
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 5