Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Sosyolojisi | YBP 109 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, hastalik ve saglik olgusunu sosyolojik perpektifte degerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Sağlık Olgusu Hastalık Olgusu Sosyolojik Yaklaşımlar Açısından Sağlık
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık Olgusunun öğrenilmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlığın Sosyal İçeriğinin öğrenilmesi | Anlatım, | |
3 | Sosyolojik Yaklaşımlar Açısından Sağlığin degerlendirilebilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | |
2 | Sağlık Olgusu | |
3 | Hastalık Olgusu | |
4 | Sağlığın Sosyal İçeriği | |
5 | Toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması I : Ekonomik eşitsizlikler | |
6 | Toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması II : Cinsiyete dayalı eşitsizlikler | |
7 | Toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması III : Etnik eşitsizlikler | |
8 | Toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması IV : Bölgesel eşitsizlikler | |
9 | Sosyolojik Yaklaşımlar Açısından Sağlık | |
10 | İşgücü piyasaları açısından sağlık, tıp personelinin çalışma koşulları ve çalışma ilişkileri | |
11 | Doktor hasta ilişkileri | |
12 | Kurumsal sağlık: Hastaneler ve hasta-hastane ilişkileri | |
13 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri, Türkiye’de Sağlık Politikalarının Tarihçesi ve Mevcut DurumuTürkiye’de Sağlığın Mevcut Durumuna İlişkin Seçilmiş Göstergeler | |
14 | Türkiye’de Sağlığın Mevcut Durumuna İlişkin Seçilmiş Göstergeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık Olgusunun öğrenilmesi | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | ||||
2 | Sağlığın Sosyal İçeriğinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||
3 | Sosyolojik Yaklaşımlar Açısından Sağlığin degerlendirilebilmesi | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |