Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri MYO 223 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak; örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına etkide bulunan süreçleri öğretmektir. Davranış Bilimleri dersi aynı zamanda bireysel farkındalık oluşumunu sağlamakta; günlük yaşantıda ve toplumsal faaliyetlerdeki bilinç düzeyini artırmaya yönelik bilgi aktarımını sağlamaktadır.

Dersin İçeriği
        - 1.Hafta: Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler Psikoloji / Sosyoloji / Antropoloji
- 2. Hafta: Davranışlar ve Biyolojik Temelleri
- 3. Hafta: Güdüler ve Güdülenme Kuramları
- 4. Hafta: Tutumlar ve Davranışlar
- 5. Hafta: Mobbing
- 6. Hafta: Algı ve Algılama
- 7. Hafta: 1. Kısa Sınav
- 8. Hafta: Yükleme (Atfetme)
-9. Hafta: Ara (Vize) Sınav
- 10. Hafta: Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
- 11. Hafta: Çocukluk / Gençlik ve Kuşaklar / Yaşlılık
- 12. Hafta: Kişilik ve Kişilik Kuramları
- 13. Hafta: İnançlar ve Değerler
- 14. Hafta: Kültür ve Davranış 

 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışın tanımını öğrenir. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 İnsan ve toplum davranışlarına dair bilimsel bilgi edinme yöntem ve tekniklerini öğrenir. Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 İnsan ve toplum davranışlarının sosyal kurumlarla olan karşılıklı etkileşimini öğrenir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Birlikte amaçları gerçekleştirme ve hareket edebilme becerisi kazanır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 İçinde yaşadığı toplumun ve hayatını etkileyen diğer çevre kültür sistemlerinin davranışsal boyutlarını analiz eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Diğer Sosyal Bilimlerle İlişkisi
2 Davranışlar ve Biyolojik Temelleri
3 Güdüler ve Güdülenme Kuramları
4 Tutumlar ve Davranışlar
5 Mobbing
6 Algı ve Algılama
7 Yükleme/Atfetme
8 Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
9 Vize (Ara) Sınav
10 Çocukluk / Gençlik ve Kuşaklar / Yaşlılık
11 Kişilik ve Kişilik Kuramları
12 İnançlar ve Değerler
13 Kültür ve Davranış
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları; SABİS sisteminde PowerPoint sunusu olarak oluşturulmuş 133 adet slayt üzerinden konular işlenmiştir.

Ders Kaynakları

- Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Aydın Yılmazer, Cemal Eroğlu, 2013

- Davranış Bilimleri, Önder BARLI, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 2007

- Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, Beta, İstanbul, 2004

- Davranış Bilimleri, Edt. Mehmet ZENCİRKIRAN, Dora, Bursa, 2021 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar X
12 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular X
13 Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Davranışın tanımını öğrenir. 5 0 5 5 5 5 4
2 İnsan ve toplum davranışlarına dair bilimsel bilgi edinme yöntem ve tekniklerini öğrenir. 5 5 4 5 5
3 İnsan ve toplum davranışlarının sosyal kurumlarla olan karşılıklı etkileşimini öğrenir. 5 5 5 5 5 4
4 Birlikte amaçları gerçekleştirme ve hareket edebilme becerisi kazanır. 5 5 5 5
5 İçinde yaşadığı toplumun ve hayatını etkileyen diğer çevre kültür sistemlerinin davranışsal boyutlarını analiz eder. 5 5 5 4 2 4 4
6 Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. 5 5 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Final 1 12 12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 167
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,68
Dersin AKTS Kredisi 3