Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | MYO 299 | 4 | 0 + 2 | 0 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sakarya Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin teorik bilgilerini uygulamalı çalışmalarla birleştirmek, laboratuvar becerilerini iş yerlerinde kullanabilme yeteneklerini geliştirmek, iş yerlerinin organizasyonlarını ve üretim süreçlerini tanımak ve yeni teknolojilere adapte olmasını sağlamak hedeflenmektedir. Bu hedefler, öğrencilerin sadece sınıf içinde edindikleri bilgileri değil, aynı zamanda iş dünyasının dinamiklerini ve iş süreçlerini de kavramalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | İş yerindeki hiyerarşik yapıyı ve sorumlulukları gözlemleyerek, işletmenin organizasyon yapısını anlama. Teorik bilgilerini pratik uygulamalarda kullanma ve bu bilgileri iş hayatındaki gerçek senaryolara adapte etme yeteneği kazanma. Staj yaptıkları kurumun çalışanlarıyla işbirliği içinde çalışarak ekip çalışması deneyimi edinme. İletişim becerilerini geliştirme fırsatı; hem iş yerindeki personelle hem de müşteriler veya diğer iş ortaklarıyla etkili iletişim kurabilme pratiği yapma. Sektördeki güncel teknolojik gelişmeleri takip etme ve sektörel yenilikleri öğrenme imkânı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 120 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|