Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | TDS 207 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır. Ders aynı zamanda sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazanma ve kazandırma konusunda da temel düzeyde bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Derse katılan öğrenciler, farklı fiziksel aktive programları hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; birey, aile ve toplum sağlığının koruması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamı tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Fiziksel aktivite faaliyetlerini ve özelliklerini bilir, tanır. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam ile ilişkisini bilir, açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Farklı fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam faaliyetlerini bilir, değişik gruplara uygulanmasını tanır. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Düzenli beslenme ve diyet alışkanlıklarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Egzersizin temel ilkelerini benimser. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Bağımlılıkla ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Hijyenin sağlık üzerine etkisini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | |
2 | Fiziksel uygunluk, egzersiz ve hareketlilik kavramına giriş | |
3 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | |
4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları | |
5 | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | |
6 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz programları | |
7 | Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü | |
8 | Egzersiz programları ve fiziksel uygunluk parametrelerinin yeri | |
9 | Egzersiz, wellnwss, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | |
10 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | |
11 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları) | |
12 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) | |
13 | Sağlıklı yaşam için hijyen ve temizlik. | |
14 | Bağımlılık ve sağlık ilişkisi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fiziksel Uygunluk (M.Kamil Özer), Yaşam Boyu Spor (Rasim Kale), Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü: Enerji Metabolizması, Solunum Sistemi ve Egzersiz. 2. baskı, Ankara, Gazi Kitabevi, 2010, s:36- 72, 543- 548. Noyan A. Fizyoloji ders kitabı, 2. baskı, Ankara, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1984, s: 238: 242. Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme (Prof. Dr. Gülgün Ersoy) Fitness Theory&Practice (Ed. Laura A. Gladwin, MS) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamı tanımlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
2 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Fiziksel aktivite faaliyetlerini ve özelliklerini bilir, tanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam ile ilişkisini bilir, açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Farklı fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam faaliyetlerini bilir, değişik gruplara uygulanmasını tanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6 | Düzenli beslenme ve diyet alışkanlıklarını öğrenir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
7 | Egzersizin temel ilkelerini benimser. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
8 | Bağımlılıkla ilgili temel kavramları bilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
9 | Hijyenin sağlık üzerine etkisini bilir. | 1 | 1 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |