Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj MYO 299 4 0 + 2 0 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sakarya Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin teorik bilgilerini uygulamalı çalışmalarla birleştirmek, laboratuvar becerilerini iş yerlerinde kullanabilme yeteneklerini geliştirmek, iş yerlerinin organizasyonlarını ve üretim süreçlerini tanımak ve yeni teknolojilere adapte olmasını sağlamak hedeflenmektedir. Bu hedefler, öğrencilerin sadece sınıf içinde edindikleri bilgileri değil, aynı zamanda iş dünyasının dinamiklerini ve iş süreçlerini de kavramalarını sağlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

İş yerindeki hiyerarşik yapıyı ve sorumlulukları gözlemleyerek, işletmenin organizasyon yapısını anlama. Teorik bilgilerini pratik uygulamalarda kullanma ve bu bilgileri iş hayatındaki gerçek senaryolara adapte etme yeteneği kazanma. Staj yaptıkları kurumun çalışanlarıyla işbirliği içinde çalışarak ekip çalışması deneyimi edinme. İletişim becerilerini geliştirme fırsatı; hem iş yerindeki personelle hem de müşteriler veya diğer iş ortaklarıyla etkili iletişim kurabilme pratiği yapma. Sektördeki güncel teknolojik gelişmeleri takip etme ve sektörel yenilikleri öğrenme imkânı.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 120
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)