Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Hakları, İhmali ve İstismarı | CGP 124 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını (Cinsel istismar, fiziksel, psikolojik) anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri bilir. | Beyin Fırtınası, | |
2 | Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır. | Anlatım, | |
3 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Korunmaya muhtaç çocukların haklarını korumaya yönelik tutum geliştirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Çocuğun haklarının korunması konusunda işbirliği yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler, Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | |
2 | Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri, Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | |
3 | Çocuk istismarı ve ihmali | |
4 | Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler | |
5 | İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanıma | |
6 | İstismar için çocuklara verilebilecek mahremiyet eğitimi | |
7 | Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemler, çocukla terapötik iletişim | |
8 | Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın, okul öncesi öğretmenin yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlar | |
9 | Ara sınav - Vize | |
10 | Özel gereksinimli çocukların hakları, istismara karşı mahremiyet eğitimi | |
11 | Korunmaya muhtaç çocuklar | |
12 | Çocuk işçiliği | |
13 | Suça sürüklenen çocuklar | |
14 | Aile ve çocuk refahı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen. Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp. Adem Güneş Mahremiyet Eğitimi Haluk Yavuzer Çocuk ve Suç
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri bilir. | ||||||||||||||
2 | Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır. | ||||||||||||||
3 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır. | ||||||||||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocukların haklarını korumaya yönelik tutum geliştirir. | ||||||||||||||
5 | Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir. | ||||||||||||||
6 | Çocuğun haklarının korunması konusunda işbirliği yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |