Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukluk Döneminde Topluma Hizmet | CGP 115 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Topluma hizmet uygulamalarına katılmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi, hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar, hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri, bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi, hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi, hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi, hizmet faaliyetlerinin tanıtılması, hizmet faaliyetlerinin uygulanması, hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Eğitim hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Sosyal etkinlikler yönetmeliğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İyi bir vatandaşın özelliklerini ve sosyal katılım becerisinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Sağlık hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Sağlık hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Sosyal hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Sosyal hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
9 | Çevre hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | Çevre hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi | |
2 | Hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar | |
3 | Hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri | |
4 | Bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi | |
5 | Hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi | |
6 | Hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi | |
7 | Hizmet faaliyetlerinin tanıtılması | |
8 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
9 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
10 | Arasınav | |
11 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
12 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
13 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
14 | Hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | ||||||||||||||
2 | Eğitim hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | ||||||||||||||
3 | Sosyal etkinlikler yönetmeliğini açıklar | ||||||||||||||
4 | İyi bir vatandaşın özelliklerini ve sosyal katılım becerisinin önemini kavrar | ||||||||||||||
5 | Sağlık hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | ||||||||||||||
6 | Sağlık hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | ||||||||||||||
7 | Sosyal hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | ||||||||||||||
8 | Sosyal hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | ||||||||||||||
9 | Çevre hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | ||||||||||||||
10 | Çevre hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |