Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve Etik MYO 205 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör.Dr. TALHA ZAFER, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar.

Dersin İçeriği

İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin temel öğeleri
2 İşleyiş açısından iletişim
3 İletişim Engelleri, Fiziksel ve Teknik Engeller
4 Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması. Yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları
5 Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri,
6 Dinleme teknikleri, empatik etkileşim
7 Sözsüz İletişim, işlevleri
8 Sözsüz İletişim Kodları, kişiler arası mesafe
9 Ara Sınav
10 Yazılı İletişim
11 Yazışma Türleri İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi
12 İletişimde Bilgi Teknolojileri, Bilgi Toplumunda İletişim Etiği, Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi,
13 Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar
14 Etik ve meslek etiği bağı, örnekler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Konya 

2- Doç.Dr.Hasan Tutar ve M.Kemal Yılmaz, Genel İletişim, Kavramlar ve Modeller, Seçkin Yayınevi, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. X
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar
2 Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir
3 İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar
4 Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular
5 İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir
6 Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3