Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | CGP 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye öğretme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini desteklemek yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim ve Öğrenme, Öğrenme Kuramları, Çocuklarda Öğretme Süreçleri, Etkili Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini kavrar | Anlatım, | |
2 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun olarak kullanımayı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Etkili öğretim yöntemlerinin uygulanmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilişsel- davranışçı Öğrenme kuramlarını açıklar | ||
6 | Bilişsel Öğrenme kuramlarını açıklar | ||
7 | Nöro fizyolojik Öğrenme kuramları açıklar | ||
8 | Çocuklarda öğretme süreçlerini öğrenir | ||
9 | Çocuklarda öğretme süreçlerinde dikkat edilmesi gereken özellikleri kavrar | ||
10 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||
12 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||
13 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||
14 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Gelişim ilgili temel kavramlar | |
3 | Öğrenme VE Öğretim | |
4 | Davranışçı ve çağrışım öğrenme kuramları | |
5 | Bilişsel- davranışçı Öğrenme kuramları | |
6 | Bilişsel Öğrenme kuramları | |
7 | Nöro fizyolojik Öğrenme kuramları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
10 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
11 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
12 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
13 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
14 | Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Açıkgöz, Kamile Ün (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini kavrar | ||||||||||||||
2 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun olarak kullanımayı açıklar. | ||||||||||||||
3 | Etkili öğretim yöntemlerinin uygulanmasını kavrar. | ||||||||||||||
4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini açıklar. | ||||||||||||||
5 | Bilişsel- davranışçı Öğrenme kuramlarını açıklar | ||||||||||||||
6 | Bilişsel Öğrenme kuramlarını açıklar | ||||||||||||||
7 | Nöro fizyolojik Öğrenme kuramları açıklar | ||||||||||||||
8 | Çocuklarda öğretme süreçlerini öğrenir | ||||||||||||||
9 | Çocuklarda öğretme süreçlerinde dikkat edilmesi gereken özellikleri kavrar | ||||||||||||||
10 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||||||||||||||
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||||||||||||||
12 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||||||||||||||
13 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini öğrenir | ||||||||||||||
14 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |