Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıp Kütüpaneciliği | TDS 117 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgi Okuryazarlığı Araştırma Yöntemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | sunum, makale, kitap, multimedya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıp kütüphanelerinin sağlık alanındaki rolünü yerini ve önemini kavramak, kanıta dayalı tıp ile ilgili bilgi kaynaklarını ve tıp sınıflama sistemi ve konu başlıklarını tanımaktır. Ktüll kNıra erKütüphaneciliğin amacı ve tarihçesini açıklamak, kütüphanelerin türleri içerisinde tıp ve sağlık kütüphanelerini tanıtmak, tıp alanında kullanılan elektronik veri tabanları hakkında bilgi vermek, hastalara verilen kütüphane hizmetlerini açıklamak, tıp kütüphanelerini tanıtmaktırininphane kavramını, kütüphane türlerini açıklamak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane Kavramı | Beyin Fırtınası, | |
2 | Tıp Kütüphaneleri | Tartışma, Soru-Cevap, | |
3 | Sağlık bilimi bilgi kaynakları | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | |
4 | Tıp kütüphaneciliği | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Uygulama örnekleri | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | saha ziyareti | Eğitsel Oyun, | |
7 | tıp alanında bilgi hizmetleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp Kütüphaneciliği ders akışı | |
2 | Kütüphane kavramı tarihçesi ve türleri | |
3 | Kütüphane Türleri ve özellikleri | |
4 | Tıp Kütüphaneleri ve özellikleri | |
5 | Sağlık bilimi bilgi kaynakları ve bilgi hizmetleri | |
6 | Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar (e-kitap, e-dergi) | |
7 | Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kanıta dayalı tıp nedir? | |
10 | Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği | |
11 | Tıp kütüphanelerinde kullanılan sınıflama sistemleri | |
12 | Tıp kütüphanelerinde kullanılan konu başlıkları | |
13 | Uygulama örnekleri | |
14 | Saha ziyareti |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Murat Sincan, Kanıta dayalı tıp ve tıp kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, cilt 4/1 Nisan 2003, Huriye Çolaklar, Üniversitelere bağlı tıp kütüphanelerinde değişim ve uygulama örnekleri, Yükseköğretim Dergisi, Yıl 2021, Cilt 11, Sayı 1, 10 - 24, 03.05.2021 Güssün Güneş, Tıp Kütüphaneciliği ve Günümüz Türkiyesindeki durumu, Çağlayan Kitabevi, 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | ||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | ||||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kütüphane Kavramı | |||||||||||||
2 | Tıp Kütüphaneleri | |||||||||||||
3 | Sağlık bilimi bilgi kaynakları | |||||||||||||
4 | Tıp kütüphaneciliği | |||||||||||||
5 | Uygulama örnekleri | |||||||||||||
6 | saha ziyareti | |||||||||||||
7 | tıp alanında bilgi hizmetleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |