Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetici Asistanlığı TDS 113 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Ders Materyalleri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sekreterlik mesleği hakkındaki tüm bilgi ve becerilerin öğrenilmesi, yönetici sekreterliğinin kişisel özelliklerinin tam olarak kavranması ve mesleki niteliklere sahip olunmasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sekreterlik Mesleği İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sekreterin Özelliklerini İnceleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Yönetici Asistanının Becerilerini Değerlendirebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ofis yönetimini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Randevu düzenleyebilme ve ziyaretçi kabul edebilme becerileri kazanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Ofis yönetimini öğrenebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Kriz ve stres yönetimini düzenleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Zaman yönetimini kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
13 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
14 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sekreterlik ve Yönetici Asistanlığı Mesleğinin Gelişimi
2 Başarılı sekreterin kişisel ve mesleki özellikleri
3 Yönetici asistanının görev ve sorumlulukları
4 Yönetici ile ortak çalışma becerileri, Takım çalışması
5 Telefonla Etkin İletişim
6 Yönetici sekreterliğinde itibar ve imaj Yönetimi
7 Yönetici sekreterliğinde itibar ve imaj Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Yönetici sekreterinin insanı tanıma ve yönetme becerisi
10 Yönetici sekreterliği ve insan kaynakları Yönetimi
11 Yönetici Sekreterliği ve örgütsel davranış yönetimi
12 Yönetici sekreterliğinde verimlilik ve etkinlik yönetimi
13 Yönetici sekreterliğinde iletişim e halkla ilişkiler
14 İş yaşamı ve Kişisel gelişim Stratejileri
Kaynaklar
Ders Notu

Slatylar ve ilgili videolar

Ders Kaynakları

Yönetici Asistanlığı

Prof. Dr. Hasan Tutar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
3 Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. X
4 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
5 Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. X
6 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
7 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. X
9 Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. X
10 Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. X
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
12 Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir.
13 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Sekreterlik Mesleği İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek 1 1 2 1 1 2 1 2 1 1
2 Sekreterin Özelliklerini İnceleyebilmek 1 2 1 2 1 2 1 2 1 1
3 Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek 1 2 1 1 1 1 2 1 1 1
4 Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilmek 1 1 1 2 2 1 1 1 2 2
5 Yönetici Asistanının Becerilerini Değerlendirebilmek 1 2 1 1 1 1 1 2 1 1
6 Ofis yönetimini öğrenebilme 1 2 1 1 1 1 1 2 2 1
7 Randevu düzenleyebilme ve ziyaretçi kabul edebilme becerileri kazanabilme 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1
8 Ofis yönetimini öğrenebilmek 1 2 1 1 1 2 1 2 1
9 Kriz ve stres yönetimini düzenleyebilme 1 2 1 2 1 2 1 2 1 1
10 Zaman yönetimini kavrayabilme
11 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek 1 2 1 2 1 1 1 2 1 1
12 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek 1 1 1 2 1 2 1 2 1 2
13 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek 1 1 2 1 2 1 2 2 1 1
14 Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek 1 2 1 2 1 2 1 2 1 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Sözlü Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
dersAKTSKredisi 3