Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Araştırma Yöntemleri | TDS 111 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | ||
2 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | ||
3 | Nitel ve nicel yöntemlerin dayandığı temel felsefeleri tanımlar ve bu iki yöntemin farklılıklarını fark eder. | ||
4 | Nicel yöntemlere dair temel kavram ve araştırma modellerini fark eder. | ||
5 | Nitel araştırma tasarımlarını tanır. | ||
6 | Toplanan verilerin analiz etme verileri toplama süreçlerini fark eder. | ||
7 | Araştırmaların raporlaştırılması sürecinde referans verme, kaynakça gösterme gibi temel bilgilerin yanı sıra araştırma raporunda yer alması gereken diğer unsurları tanır ve kendi alanına özgü bir problemden hareketle öğrendiklerini uygular. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | 5 | 5 | |||||||||||
3 | Nitel ve nicel yöntemlerin dayandığı temel felsefeleri tanımlar ve bu iki yöntemin farklılıklarını fark eder. | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Nicel yöntemlere dair temel kavram ve araştırma modellerini fark eder. | 5 | 5 | |||||||||||
5 | Nitel araştırma tasarımlarını tanır. | 5 | 5 | |||||||||||
6 | Toplanan verilerin analiz etme verileri toplama süreçlerini fark eder. | 5 | 5 | |||||||||||
7 | Araştırmaların raporlaştırılması sürecinde referans verme, kaynakça gösterme gibi temel bilgilerin yanı sıra araştırma raporunda yer alması gereken diğer unsurları tanır ve kendi alanına özgü bir problemden hareketle öğrendiklerini uygular. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,6 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |